Definicja kodu P0011
Położenie wałka rozrządu „A” – Nadmiernie zaawansowany rozrząd lub wydajność systemu (Bank 1)
Co oznacza kod P0011
P0011 jest ogólnym kodem OBD-II, który wskazuje, że moduł sterowania silnikiem (ECM) ustalił, że wałek rozrządu dolotowego w banku 1 jest bardziej wysunięty niż ECM nakazał mu być. Ten stan nadmiernego wyprzedzenia może wystąpić podczas wyprzedzenia lub opóźnienia wałka rozrządu.
Co powoduje wystąpienie kodu P0011?
- Czujniki wału rozrządu i wału korbowego sygnalizują, że wałek rozrządu jest bardziej wysunięty do przodu, niż nakazuje ECM.
- Wałek rozrządu jest za bardzo wysunięty do przodu, gdy ECM nakazał cofnięcie wałka rozrządu do niższego poziomu rozrządu.
- Cewka sterująca olejem wałka rozrządu na wałku rozrządu 1 banku może być zablokowana lub mieć zatkane przewody.
- Olej jest zbyt gęsty, a przewody są zatkane z powodu braku przepływu oleju do i z fazowników wałka rozrządu.
- Fazery wałka rozrządu utknęły w pozycji do przodu.
Jakie są objawy kodu P0011?
- ECM zapali lampkę kontrolną silnika i poleci wałkowi rozrządu, jeśli to możliwe, ustawić się w normalnej pozycji wyjściowej.
- Silnik może mieć trudności z uruchomieniem, jeśli krzywka utknęła w zbyt zaawansowanej lub opóźnionej pozycji rozrządu.
- Silnik będzie miał zmniejszony przebieg paliwa, ponieważ wałki rozrządu nie są w ich optymalnych pozycjach, aby uzyskać najlepszy przebieg paliwa.
- W zależności od położenia wałka rozrządu silnik może pracować nierówno, wahać się lub zgaśnąć.
- Emisja spalin z silnika może przekraczać poziomy federalne i nie przejść testu emisji.
Uwaga: Objawy mogą się zmieniać w zależności od pozycji rozrządu, kiedy wałek rozrządu przestał się wysuwać lub cofać.
Jak mechanik może zdiagnozować kod P0011?
- Kontrola wzrokowa w celu ustalenia ewentualnych problemów ze złączem elektrycznym, okablowaniem lub zaworem regulacji oleju wałka rozrządu dla wałka rozrządu dolotowego banku 1.
- Sprawdzić, czy silnik jest napełniony czystym olejem silnikowym o odpowiedniej lepkości.
- Technik skanuje i dokumentuje otrzymane kody oraz przegląda dane z zamrożonej ramki, aby sprawdzić, kiedy kod został ustawiony.
- Następnie będzie musiał zresetować kody, aby wyczyścić kody błędów OBD-II i ponownie przetestować pojazd, aby sprawdzić, czy kod P0011 powróci.
- Jeśli kod powróci, wtedy następnym krokiem dla technika do zrobienia jest wykonanie specyficznego dla producenta testu punktowego dla kodu P0011 i naprawa w razie potrzeby.
Uwaga: Postępuj zgodnie z zalecanym przez producenta testem punktowym, aby zawęzić problem, ponieważ każdy silnik może być testowany w inny sposób i może dojść do możliwych wewnętrznych uszkodzeń silnika, jeśli testy nie są wykonywane zgodnie z prawidłową procedurą.
Częste błędy podczas diagnozowania kodu P0011?
Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby uniknąć błędów:
- Zawsze należy przeprowadzić kontrolę wzrokową pod kątem typowych problemów, takich jak sprawdzenie, czy wszystkie złącza elektryczne są podłączone.
- Sprawdź, czy olej silnikowy jest pełny, czysty i czy ma odpowiednią lepkość.
- Sprawdzanie, dokumentowanie i usuwanie kodów usterek. Przed wykonaniem dalszych testów należy sprawdzić, czy kod pojawił się ponownie.
- Procedury testowe producenta muszą być wykonywane krok po kroku, bez pomijania żadnych etapów, aby uniknąć błędnej diagnozy i wymiany dobrych komponentów.
- Nie należy wymieniać żadnego czujnika ani podzespołu, chyba że testy wykażą istnienie problemu.
Jak poważny jest kod P0011?
- Silnik może pracować nieregularnie i zataczać się, wahać się, pracować nierówno lub mieć trudności z rozruchem.
- W zależności od wadliwego położenia wałka rozrządu może dojść do nadmiernego zużycia paliwa, osadzania się nagaru na elementach silnika i różnych dolegliwości podczas jazdy.
- Jazda samochodem przez dłuższy czas z wałkami rozrządu nie wysuwającymi się lub cofającymi może spowodować inne problemy z układem rozrządu lub silnikiem, w zależności od przyczyny awarii.
Jakie naprawy mogą usunąć kod P0011?
- Zresetować kody błędów i przeprowadzić test drogowy.
- Wymienić olej i filtr na olej o lepkości odpowiedniej do specyfikacji silnika.
- Naprawić lub wymienić okablowanie zaworu kontroli oleju wałka rozrządu dla wałka rozrządu dolotowego banku 1.
- Wymienić zawór regulacyjny oleju wałka rozrządu dla stanowiska wałka rozrządu dolotowego 1
- Sprawdzanie ułożenia łańcucha rozrządu w celu uniknięcia problemów z rozrządem
Dodatkowe uwagi, które należy odnotować dla kodu P0011
Przejścia oleju silnikowego przez wałki rozrządu i zawory regulacji oleju są specjalnie zwymiarowane i należy stosować wyłącznie olej o lepkości zalecanej przez producenta. W przypadku zastosowania zbyt gęstego lub rzadkiego oleju, fazowniki rozrządu mogą nie zmieniać wyprzedzenia wałka rozrządu zgodnie z założeniami producenta i mogą spowodować przedwczesne uszkodzenie wałka rozrządu i związanych z nim elementów silnika z powodu braku odpowiedniego smarowania.