P0175 System zbyt bogaty (Bank 2)
P0175 wskazuje, że moduł sterowania silnikiem (ECM) wykrywa zbyt dużo paliwa i za mało tlenu w stosunku paliwo-powietrze (AFR). Ten kod jest ustawiony, gdy ECM nie może skompensować ilości powietrza lub paliwa wymaganego do przywrócenia stosunku powietrza do paliwa do ustawionych parametrów.
Dla silników benzynowych najbardziej wydajny i ekonomiczny stosunek powietrza do paliwa wynosi 14,7:1, czyli 14,7 części powietrza na 1 część paliwa. Takie przełożenie zapewnia również maksymalną moc podczas procesu spalania.
Proces spalania jest bardzo prosty, ale delikatny. W większości pojazdów w silniku znajduje się od czterech do ośmiu komór spalania. Powietrze, benzyna i iskra docierają do komór spalania tworząc „eksplozję” (lepiej znaną jako spalanie). Iskra pojawia się w każdej komorze spalania nanosekundę po tym, jak powietrze i paliwo docierają do komory, aby ją zapalić. W każdej komorze spalania znajduje się tłok; każdy tłok jest popychany w dół przez spalanie w szybkim tempie i w różnym czasie.
Różnica w rozrządzie każdego tłoka jest określona przez stosunek powietrza do paliwa i rozrząd silnika. Po opuszczeniu tłoka musi on powrócić do górnego położenia, aby zdążyć przed kolejnym procesem spalania. Tłok jest zmuszony do powolnego powrotu do góry za każdym razem, gdy jeden z pozostałych cylindrów przechodzi swój własny proces spalania, ponieważ wszystkie są połączone z obracającym się zespołem zwanym wałem korbowym. To prawie jak efekt żonglowania; w danym momencie jeden tłok wznosi się, podczas gdy inny jest na szczycie, a jeszcze inny opada.
Jeśli cokolwiek w tym procesie zostanie pominięte, wewnętrzne komponenty silnika będą pracować ciężej i pracować przeciwko sobie, lub silnik może w ogóle nie pracować. W przypadku kodu P0175, prawdopodobnie występuje zwiększone zużycie paliwa, ponieważ ECM wykrył, że zużywana jest zbyt duża ilość paliwa.
Zdecydowanie zalecam sprawdzenie, czy układ chłodzenia pojazdu działa prawidłowo. Jeżeli pojazd porusza się z nadmiernie niską temperaturą, silnik będzie zawsze pracował na bogato. To dlatego, że ECM jest zaprojektowany do pracy na bogatym tempie, gdy jest zimno, aby pomóc rozgrzać silnik szybciej. Jeśli czujnik temperatury płynu chłodzącego jest uszkodzony lub termostat jest otwarty, pojazd może nigdy nie osiągnąć ciepłej temperatury, co spowoduje, że zawsze będzie pracował na bogato.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.