Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0175 – jak naprawić?

Błąd P0175 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0175 - jak naprawić?

Spis treści

Definicja kodu P0175

P0175 System zbyt bogaty (Bank 2)

Co oznacza kod P0175

P0175 wskazuje, że moduł sterowania silnikiem (ECM) wykrywa zbyt dużo paliwa i za mało tlenu w stosunku paliwo-powietrze (AFR). Ten kod jest ustawiony, gdy ECM nie może skompensować ilości powietrza lub paliwa wymaganego do przywrócenia stosunku powietrza do paliwa do ustawionych parametrów.

Dla silników benzynowych najbardziej wydajny i ekonomiczny stosunek powietrza do paliwa wynosi 14,7:1, czyli 14,7 części powietrza na 1 część paliwa. Takie przełożenie zapewnia również maksymalną moc podczas procesu spalania.

Proces spalania jest bardzo prosty, ale delikatny. W większości pojazdów w silniku znajduje się od czterech do ośmiu komór spalania. Powietrze, benzyna i iskra docierają do komór spalania tworząc „eksplozję” (lepiej znaną jako spalanie). Iskra pojawia się w każdej komorze spalania nanosekundę po tym, jak powietrze i paliwo docierają do komory, aby ją zapalić. W każdej komorze spalania znajduje się tłok; każdy tłok jest popychany w dół przez spalanie w szybkim tempie i w różnym czasie.

Różnica w rozrządzie każdego tłoka jest określona przez stosunek powietrza do paliwa i rozrząd silnika. Po opuszczeniu tłoka musi on powrócić do górnego położenia, aby zdążyć przed kolejnym procesem spalania. Tłok jest zmuszony do powolnego powrotu do góry za każdym razem, gdy jeden z pozostałych cylindrów przechodzi swój własny proces spalania, ponieważ wszystkie są połączone z obracającym się zespołem zwanym wałem korbowym. To prawie jak efekt żonglowania; w danym momencie jeden tłok wznosi się, podczas gdy inny jest na szczycie, a jeszcze inny opada.

Zobacz również:  Błąd P0150 - jak naprawić?

Jeśli cokolwiek w tym procesie zostanie pominięte, wewnętrzne komponenty silnika będą pracować ciężej i pracować przeciwko sobie, lub silnik może w ogóle nie pracować. W przypadku kodu P0175, prawdopodobnie występuje zwiększone zużycie paliwa, ponieważ ECM wykrył, że zużywana jest zbyt duża ilość paliwa.

Co powoduje kod P0175?

  • Zatkany, zapchany lub nieszczelny wtryskiwacz paliwa.
  • Wadliwy regulator paliwa
  • Wadliwy lub zabrudzony masowy czujnik powietrza
  • Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego
  • Uszkodzony termostat
  • ECM musi zostać przeprogramowany
  • Uszkodzony lub zabrudzony czujnik tlenu
  • Nieszczelność podciśnienia
  • Problem z zasilaniem paliwem
  • Nieprawidłowe ciśnienie paliwa

Jakie są objawy kodu P0175?

  • Zwiększone zużycie paliwa
  • Sadza lub czarny osad w spalinach
  • Podświetlenie świateł silnika
  • Silne zapachy spalin
Zobacz również:  Błąd P0303 - jak naprawić?

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0175?

  • Sprawdzić ciśnienie paliwa
  • Sprawdza wtryskiwacze paliwa pod kątem ograniczeń
  • Sprawdza impuls wtryskiwacza paliwa
  • Sprawdza przewody paliwowe pod kątem zgrubień lub pęknięć.
  • Sprawdza wszystkie przewody podciśnienia pod kątem pęknięć i uszkodzeń
  • Sprawdza czujniki tlenu
  • Wykorzystuje narzędzie skanujące do odczytu temperatury silnika, a następnie porównuje wyniki z termometrem na podczerwień

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0175

  • Nie sprawdzanie temperatury silnika za pomocą narzędzia skanującego i porównywanie jej z termometrem
  • Przekonanie o wadliwości elementu bez sprawdzenia tego za pomocą testów.

Jak poważny jest kod P0175?

  • System, który pracuje zbyt bogato zmusi katalizator do filtrowania większej ilości zanieczyszczeń, skracając jego żywotność.
  • Wynikający z tego wzrost zużycia paliwa może być bardzo kosztowny.
  • Nieodpowiedni stosunek powietrza do paliwa powoduje, że silnik pracuje ciężej, co skraca jego żywotność
  • Silnik będzie generował wyższe poziomy szkodliwych zanieczyszczeń.
Zobacz również:  Błąd P0456 - jak naprawić?

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0175?

  1. Wymiana pękniętych lub uszkodzonych przewodów podciśnienia
  2. Oczyścić lub wymienić czujniki tlenu
  3. Oczyścić lub wymienić przepływomierz masowy powietrza
  4. Przeprogramowanie ECM
  5. Wymiana pompy paliwa
  6. Wymiana filtra paliwa
  7. Wymiana uszkodzonego lub przebitego przewodu paliwowego
  8. Wymiana uszkodzonego wtryskiwacza paliwa
  9. Wymiana zatkanego termostatu
  10. Wymiana uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodzącego

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0175

Zdecydowanie zalecam sprawdzenie, czy układ chłodzenia pojazdu działa prawidłowo. Jeżeli pojazd porusza się z nadmiernie niską temperaturą, silnik będzie zawsze pracował na bogato. To dlatego, że ECM jest zaprojektowany do pracy na bogatym tempie, gdy jest zimno, aby pomóc rozgrzać silnik szybciej. Jeśli czujnik temperatury płynu chłodzącego jest uszkodzony lub termostat jest otwarty, pojazd może nigdy nie osiągnąć ciepłej temperatury, co spowoduje, że zawsze będzie pracował na bogato.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki