Błąd P0118 – jak naprawić?

Definicja kodu P0118

Problem z wysokim stopniem otwarcia obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT).

Co oznacza kod P0118

P0118 to ogólny kod OBD-II wskazujący, że moduł sterowania silnikiem (ECM) zaobserwował na wyjściu czujnika ECT wzrost napięcia powyżej 4,91V lub poniżej -40°C (-40°F).

Co powoduje kod P0118?

Zakres czujnika ECT na wejściu do ECM wynosił 4,91 lub mniej niż -40 stopni F, co wskazuje na otwarty obwód w czujniku, złączu lub okablowaniu.

Jakie są objawy kodu P0118?

  • ECM włącza kontrolkę check engine i przechodzi w tryb bezpieczeństwa, zastępując wejście 176 stopni F.
  • Silnik może mieć utrudniony rozruch, gdy jest zimny, a po rozgrzaniu uruchamiać się normalnie.
  • Silnik może pracować nierówno i wahać się, dopóki się nie rozgrzeje.
  • Silnik powinien pracować prawie normalnie po rozgrzaniu.
Zobacz również:  Błąd P0463 - jak naprawić?

Uwaga: Objawy są określane przez strategię bezpieczeństwa ECM producenta dla pojazdu podczas usterki i mogą się różnić w zależności od producenta i pojazdu.

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0118?

  • Sprawdza, czy nie ma rozłączonych lub uszkodzonych złączy czujników.
  • Skanuj i dokumentuj otrzymane kody oraz przeglądaj dane z zamrożonych klatek, aby sprawdzić, kiedy kod został ustawiony.
  • Skasować kody błędów OBD-II i ponownie przetestować system, aby sprawdzić, czy kod powrócił.
  • Odłączyć złącze czujnika i sprawdzić, czy nie ma korozji lub zagiętych styków, a w razie potrzeby naprawić.
  • Podłącz dwa piny złącza, aby zobaczyć, czy wyjście na skanerze pokazuje więcej niż 284 stopni F, wskazując, że okablowanie jest w porządku, i wymienić czujnik ECT.
  • Powyżej 284 stopni F, obwód ma otwarty obwód w okablowaniu, złączu lub ECM i zostanie naprawiony przez technika.
Zobacz również:  Błąd P0135 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0118

  • Nie sprawdzenie najpierw wzrokowo obszaru, w którym występuje problem.
  • Nieprzestrzeganie krok po kroku procedury testowej producenta i pomijanie etapów.
  • Wymiana czujnika ECT nie wiedząc na pewno, co jest problemem
  • Nie podłączając go i patrząc na dane ECM, aby zobaczyć, czy wyjście temperatury czujnika jest zgodnie z oczekiwaniami przed zainstalowaniem nowego czujnika ECT.

Jak poważny jest kod P0118?

Kod P0118 spowoduje, że ECM silnika wejdzie w tryb awaryjny, co może spowodować, że silnik będzie pracował słabo lub będzie się wahał do czasu, aż silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej. Tryb fail-safe może również powodować nadmierne zużycie paliwa, osadzanie się nagaru na elementach silnika oraz różne dolegliwości związane z jazdą, w zależności od strategii trybu fail-safe stosowanej przez producenta. Jazda samochodem przez dłuższy czas z pojazdem w trybie awaryjnym może wymagać dodatkowych napraw w celu usunięcia nagaru lub naprawienia ewentualnych problemów z zapłonem. Ponadto, elektryczne wentylatory chłodzące mogą pracować w sposób ciągły podczas pracy silnika.

Zobacz również:  Błąd P0104 - jak naprawić?

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0118?

  1. Naprawa lub wymiana złącza ECT
  2. W razie potrzeby naprawić lub wymienić otwarty obwód w wiązce przewodów.
  3. Wymiana czujnika ECT na nowy.

Dodatkowe uwagi do rozważenia na temat kodu P0118

Większość usterek dla kodu P0118 obejmuje awarię otwartego obwodu czujnika ECT.

Dodaj komentarz