Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0117 – jak naprawić?

Błąd P0117 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0117 - jak naprawić

Spis treści

Kod Definicja P0117

Problem z niskim poziomem sygnału wyjściowego czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT).

Co oznacza kod P0117

P0117 jest ogólnym kodem OBD-II wskazującym, że moduł sterowania silnikiem (ECM) zauważył, że wyjście czujnika ECT jest poniżej 0,14 V lub powyżej 140°C (284°F).

Co powoduje kod P0117?

Wejście czujnika ECT do ECM przekroczyło 0,14 V lub 140°C (284°F), co wskazuje na zwarcie w czujniku lub okablowaniu.

Czujnik ECT lub okablowanie jest zwarte.

Jakie są objawy kodu P0117?

  • ECM włącza kontrolkę check engine i przechodzi w tryb bezpieczeństwa poprzez zastąpienie wejścia 176°F.
  • Silnik może mieć trudności z uruchomieniem, gdy silnik jest zimny.
  • Silnik może pracować nierówno i wahać się, dopóki się nie rozgrzeje.
  • Silnik powinien pracować prawie normalnie po rozgrzaniu.
Zobacz również:  Błąd P0141 - jak naprawić?

Uwaga: Objawy są określane przez strategię bezpieczeństwa ECM producenta dla pojazdu podczas usterki i mogą się różnić w zależności od producenta i pojazdu.

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0117?

  • Kontrola wzrokowa w celu sprawdzenia, czy nie występują problemy ze złączami elektrycznymi, okablowaniem lub czujnikami.
  • Technik skanuje i dokumentuje otrzymane kody oraz przegląda dane z zamrożonych ramek, aby sprawdzić, kiedy kod został ustawiony.
  • Kody muszą zostać zresetowane, aby wyczyścić kody błędów OBD-II i ponownie przetestować pojazd, aby sprawdzić, czy kod powrócił.
  • Odłącz czujnik ECT, obserwuj dane na żywo, aby zobaczyć, czy odczyty zmieniają się z ponad 284°F do -40°F.
  • Jeśli odczyty spadną do -40°F to wymień czujnik ECT, jeśli nie to poszukaj zwarcia wiązki, złącza lub ECM.
Zobacz również:  Błąd P0128 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0117.

  • Nie wykonuj tych prostych czynności:
  • Zawsze najpierw należy przeprowadzić kontrolę wzrokową.
  • Postępuj zgodnie z procedurą testową producenta krok po kroku, nie pomijając żadnego etapu.
  • Nie należy wymieniać czujnika ECT, chyba że testy wykażą istnienie problemu.
  • Przed zainstalowaniem nowego czujnika ECT, spróbuj podłączyć go i spojrzeć na dane ECM, aby zobaczyć, czy wyjście temperatury z czujnika jest zgodne z oczekiwaniami.

Jak poważny jest kod P0117?

  • Kod P0117 spowoduje, że ECM silnika wejdzie w tryb awaryjny (fail-safe).
  • Tryb awaryjny może powodować słabą pracę silnika i wahania do momentu rozgrzania się silnika do temperatury roboczej.
  • Elektryczne wentylatory chłodzące mogą pracować w sposób ciągły.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0117?

  1. Zresetuj kody usterek i przeprowadź test drogowy.
  2. Naprawić lub wymienić złącze ECT
  3. W razie potrzeby naprawić lub wymienić okablowanie
  4. Wymienić ECT na nowy czujnik
Zobacz również:  Błąd P0715 - jak naprawić?

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0117

  1. Zwarcie czujnika ECT jest najczęstszą usterką.
  2. Niektóre błędy dla kodu P0117 inne niż czujnik obejmują zwarcie w wiązce lub problem korozji w złączu.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki