Gdy PCM (moduł sterujący układu napędowego) wykryje nieszczelność w układzie kontroli emisji par, zapisywany jest kod P0457 i zapala się kontrolka Check Engine.
Układ emisji par paliwa ma za zadanie zapobiegać wydostawaniu się oparów paliwa do otaczającego powietrza i powodowaniu zanieczyszczeń. Jeśli w tym układzie występuje nieszczelność podciśnieniowa, zostanie wykryty i zapamiętany przez PCM kod P0455, P0456, i/lub P0457. Kody te są bardzo podobne, ale różnią się stopniem nasilenia wycieku. Kod P0457 odnosi się do najpoważniejszego wycieku emisji, podczas gdy kod P0455 odnosi się do niewielkiego wycieku.
Ponieważ kod P0457 jest zapisywany tylko wtedy, gdy występuje duża nieszczelność, można wykluczyć wiele mniejszych problemów, które mogą powodować kod P0455 lub P0456. W większości przypadków kod P0457 jest zapisywany z powodu:
Ogólnie rzecz biorąc, wydajność pojazdu i właściwości jezdne nie będą miały wpływu na P0457, chociaż w niektórych przypadkach spadek wydajności paliwa może być zauważony, jeśli wyciek paliwa jest wystarczająco duży. W większości przypadków jednak jedynym wskaźnikiem, jaki otrzyma kierowca lub właściciel pojazdu, będzie świecąca się kontrolka Check Engine.
Ponieważ kod P0457 zazwyczaj nie daje żadnych objawów poza zapaloną kontrolką Check Engine, konieczne jest, aby mechanik użył skanera OBD-II w celu wykrycia, jaki typ kodu powoduje zapalenie się kontrolki. Po zidentyfikowaniu kodu P0457, mechanik rozpocznie kontrolę wizualną, zaczynając od korka paliwa.
Jeśli brakuje korka paliwa, zużyte, popękane lub ma żadnych obcych obiektów w wątki, które uniemożliwiają dobre uszczelnienie, mechanik będzie go wymienić, wyczyścić kod i przetestować samochód, aby upewnić się, że kod nie jest przechowywany ponownie. Jeśli problemem nie jest korek paliwa, mechanik przejdzie do sprawdzenia reszty systemu kontroli emisji par paliwa.
Czasami problem ten występuje po prostu dlatego, że korek paliwa nie jest prawidłowo dokręcony, co może doprowadzić właściciela pojazdu i/lub mechanika do przekonania, że jakiś element systemu kontroli emisji par wymaga wymiany.
Kod P0457 jest najpoważniejszym kodem związanym z nieszczelnością systemu kontroli emisji parowania. Może to zwiększyć emisję spalin w Twoim pojeździe i zmniejszyć zużycie paliwa. W zależności od problemu, może to prowadzić do jeszcze większych wycieków paliwa na drodze, co może być bardziej kosztowne i może sparaliżować pojazd do czasu naprawy.
Najczęstszą naprawą dla tego kodu jest upewnienie się, że korek paliwa jest szczelny lub jego wymiana. Inne naprawy obejmują:
Kod P0457 powinien być dość prosty do zaadresowania i rozwiązania. Ważne jest jednak, aby dokonać dokładnych oględzin, ponieważ przeoczenie problemu z korkiem paliwa może spowodować wymianę zupełnie dobrych elementów układu kontroli emisji par paliwa, a w rezultacie bardziej kosztowną naprawę niż jest to konieczne.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.