Poradniki

Zabudowa busa – dlaczego warto skorzystać z dedykowanej zabudowy warsztatowej?

Furgon transportowy, który wyjeżdża z fabryki, posiada pojemną przestrzeń załadunkową, ale niestety niewiele więcej. Jeśli samochód ma być wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej, warto rozważyć wyposażenie go w specjalistyczną zabudowę warsztatową. Na czym polega takie rozwiązanie i jak wybierać zabudowy busa?


zabudowy busa i furgonów

Na czym polega warsztatowa zabudowa busa?

Zabudowa busa pozwala w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń i przewozić znacznie więcej materiału, niż byłoby to możliwe w klasycznym samochodzie transportowym. W przeciwieństwie do sztampowych rozwiązań stosowanych przez producentów każda zabudowa jest projektowana na indywidualne zamówienie tak, aby uwzględnić indywidualne zapotrzebowanie każdej firmy. Dzięki temu, że nie ma dwóch takich samych rozwiązań, przedsiębiorcy zawsze otrzymują produkt, który jest “szyty na miarę”.

Kiedy zabudowa paki busa będzie dobrym rozwiązaniem?


Zabudowy samochodów typu furgon to idealne rozwiązanie dla wszystkich firm, które często operują w terenie lub świadczą usługi bezpośrednio u klienta. Możliwość wykorzystania całej dostępnej przestrzeni i zagospodarowania jej według potrzeb pozwala na przekształcenie samochodu w prawdziwy warsztat na kołach.

Wszystkie narzędzia, materiały czy aparatura pomiarowa są dostępne na wyciągnięcie ręki. Nie ma potrzeby częstych powrotów do bazy po uzupełnienie sprzętu. W rezultacie realizacja zleceń przebiega sprawniej, a firma może lepiej zarządzać czasem swoich pracowników i generuje większe zyski, ponieważ działa efektywniej.

Kto korzysta z zabudów projektowanych na życzenie?

Zabudowy busów to rozwiązania często stosowane w przedsiębiorstwach zajmujących się m.in.:

  • świadczeniem usług monterskich oraz instalacyjnych;
  • świadczeniem usług telekomunikacyjnych;
  • utrzymaniem ruchu;
  • montażem i konserwacją instalacji OZE, jak fotowoltaika lub pompy ciepła;
  • remontami oraz usługami budowlanymi lub wykończeniowymi.

Modułowy charakter zabudowy oraz możliwość jej personalizacji powoduje, że można zastosować ją praktycznie w każdej branży. w razie wątpliwości najlepiej skontaktować się bezpośrednio z dostawcą zabudowy, który pomoże dopasować poszczególne elementy i zapewni profesjonalny montaż oraz serwis.

Zobacz również:  Bezpieczna podróż z dzieckiem. Na co zwrócić uwagę przy montażu fotelika?

Montaż zabudowy busów nie w każdym samochodzie będzie możliwy, dlatego warto z wyprzedzeniem upewnić się, że w konkretnych modelach można ją zastosować. Niezwykle szeroką ofertę w tym zakresie proponuje firma GEMA, która wykonuje zabudowy dla małych, średnich i dużych samochodów użytkowych praktycznie każdej marki – od tak popularnych, jak Citroen, Peugeot czy Volkswagen po Iveco, LEVC czy MAN.

Jakie akcesoria do zabudowy busów stosuje się w praktyce?

Wybierając firmę do wykonania zabudowy, warto znaleźć profesjonalistów, którzy oferują jak największą elastyczność. Mottem przewodnim GEMA Poland jest hasło “Jedynym limitem jest Twoja wyobraźnia” i rzeczywiście jest to prawda. Producent samodzielnie mierzy i przycina każdy element zabudowy, tak aby wykorzystać dosłownie każdy centymetr wolnej przestrzeni. Spośród jakich elementów można wybierać? Przede wszystkim są to:

  • regały;
  • szafki;
  • półki;
  • schowki;
  • uchwyty;
  • stacje narzędziowe.

Każdy z tych modułów może być wykonany w jednym z wielu dostępnych wariantów. Dzięki otworom montażowym umieszczonym co 2,5 cm poszczególne elementy można praktycznie dowolnie aranżować i dopasować do ewoluujących potrzeb przedsiębiorstwa.

Jako ciekawostkę warto wskazać, że GEMA Poland oferuje półki i regały o rekordowym udźwigu odpowiednio 90 kg oraz 120 kg (to aż dwukrotnie więcej niż oferują produkty konkurencji).

Dlaczego zabudowa dostawczaka to dobre rozwiązanie?

Zabudowa wypełniająca przestrzeń załadunkową busa niesie ze sobą szereg wymiernych korzyści dla firm.

Przede wszystkim połączenie regałów, półek, szafek i schowków pozwala zabezpieczyć przewożony ładunek przed przemieszczaniem się w trakcie jazdy, uszkodzeniem i wgnieceniami. Jest to szczególnie istotne w przypadku specjalistycznej aparatury pomiarowej, która potrafi kosztować wiele tysięcy złotych. To także możliwość segregowania poszczególnych przedmiotów według potrzeb. Nie trzeba już za każdym razem przeszukiwać wszystkich schowków.

Zobacz również:  Porównanie opon całorocznych: Michelin CrossClimate 2 vs. Goodyear Vector 4Seasons vs. Continental AllSeasonContact - który wybrać?

Klienci, którzy zdecydowali się na takie wypełnienie paki samochodu użytkowego, często zwracają też uwagę, że profesjonalna zabudowa busa pomaga kreować wizerunek firmy jako profesjonalisty, który jest doskonale zorganizowany i gotowy na każdą okoliczność.

Zabudowa serwisowa busa. Jak ją wybierać?

Wyposażenie przestrzeni ładunkowej w elementy ułatwiające przewóz wyposażenia jest pomysłem, który szybko procentuje. Na co zwrócić uwagę przy jej wyborze?

Kluczowe znaczenie ma materiał wykonania. Większość zabudów produkuje się ze stali. Choć rzeczywiście wybór takiego surowca może wydawać się intuicyjny, ma on szereg wad, z których nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę.

Stal jest materiałem ciężkim, więc taka konstrukcja znacząco zwiększy masę pojazdu. W rezultacie ładunku można przewieźć odpowiednio mniej (ponieważ nadal masa pojazdu nie może przekroczyć DMC). Co więcej, stalowe elementy są sztywne i “pracują w trakcie jazdy”, emitując nieprzyjemne drgania, wyczuwalne podczas jazdy.

Doświadczeni producenci chętnie sięgają po aluminium. Jest ono znacznie lżejsze od stali, ale cechuje się zbliżoną do niej wytrzymałością. Dodatkowy zabieg eloksalacji znacząco zwiększa wytrzymałość metalowego szkieletu na działanie warunków atmosferycznych. Niska masa własna pozwala efektywnie ograniczyć spalanie paliwa, a co za tym idzie, obniżyć koszty prowadzenia działalności.

W przypadku projektów GEMA na uwagę zasługuje również montaż spodów półek i szuflad. Nie są one metalowe, a wykonane ze specjalnego kompozytu, który łatwo utrzymać w czystości.

Zobacz również:  Oprogramowanie dla transportu – dlaczego warto z niego korzystać?

Odrębną kwestią jest możliwość personalizacji zamówienia tak, aby można je dopasować do indywidualnych wymagań. Firmy często pytają też o modułowy charakter zabudowy, czyli opcję jej rozbudowy w przyszłości. W ten sposób raz zaplanowana inwestycja nie przepada, kiedy trzeba poszczególne elementy powiększyć, zmienić lub usunąć.

Jak szukać dostawcy zabudów warsztatowych?

Na rynku działa szereg firm, które zajmują się projektowaniem i montażem zabudów. W praktyce jednak większość z nich oferuje jedynie proste rozwiązania, bez możliwości daleko idącej personalizacji. Jeśli potrzebujesz konstrukcji idealnie dopasowanej do potrzeb Twojej firmy, które będzie jednocześnie wytrzymałe, zapewni elastyczność i ochroni przewożony ładunek, zajrzyj na: https://gemapoland.pl/zabudowa-warsztatowa-busa-i-aut-dostawczych/ i zapoznaj się z ofertą firmy GEMA Poland.

GEMA to polski producent zabudów warsztatowych, którego cechuje ponad 30-letnie doświadczenie w projektowaniu i wykonywaniu wyposażenia pojazdów dostawczych. Dzięki współpracy z setkami przedsiębiorców, specjaliści GEMA doskonale rozumieją potrzeby i wyzwania, jakie stoją przed firmami, które na co dzień transportują duże ilości ładunku.

Postaw na przetestowane i wielokrotnie sprawdzone w praktyce technologie oraz materiały. Nie zdawaj się na przypadek i zamów dokładnie taką zabudowę, jakiej potrzebujesz. Firma GEMA działa na terenie całej Polski i dojazdem do klienta. Przygotowanie projektu oraz jego wykonanie jest szybkie, więc nie zakłóci realizacji kolejnych zleceń.

Dodaj komentarz