P0507 to ogólny kod błędu diagnostycznego OBD2 (DTC), który odnosi się do usterki w systemie kontroli biegu jałowego. Ten kod jest powiązany z P0505 i P0506.
Kod P0507 oznacza, że system kontroli biegu jałowego ma zbyt wysokie obroty. ECU ma określony zakres obrotów, że prędkość biegu jałowego jest dozwolone, a gdy jest wyższa niż oczekiwano ECU ustawia kod P0507. Po aktywacji tego kodu pojazd przechodzi w tryb awaryjny, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka Check Engine.
Zapala się kontrolka silnika
Wysoka prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym
Wahania prędkości obrotowej biegu jałowego
Trudności z uruchomieniem pojazdu
Nierówna praca na biegu jałowym
Błędy popełniane są wtedy, gdy proste elementy są pomijane z powodu nieprzestrzegania kroków w odpowiedniej kolejności lub niewykonywania ich w ogóle. Kilka różnych systemów są zaangażowane w P0507 kod i jeśli system jest pominięty części, które działają prawidłowo mogą być zastąpione.
Kod P0507 nie powinien uniemożliwiać odjechania pojazdem w bezpieczne miejsce po wystąpieniu usterki. Wahania biegu jałowego mogą powodować problemy z działaniem pojazdu, ale w większości przypadków silnik się nie wyłącza.
Zawór powietrza biegu jałowego i korpus przepustnicy mogą gromadzić nadmierne osady węglowe z czasem, zwykle powyżej 100 tys. mil. Nagromadzony osad może powodować problemy z działaniem tych części poprzez ich zatkanie lub zatrzymanie prawidłowego ruchu. Do usunięcia nagaru można użyć środka do czyszczenia korpusu przepustnicy.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.