Kod usterki diagnostycznej (DTC): P0463
Gdy moduł kontroli układu napędowego (PCM) otrzyma sygnał wejściowy ze wskaźnika paliwa (lub czujnika poziomu paliwa), który jest wyższy niż rzeczywisty poziom paliwa w zbiorniku, zapisze kod P0463 i zapali się kontrolka Check Engine.
PCM określa ilość paliwa w zbiorniku za pomocą niskonapięciowych sygnałów wejściowych. Zazwyczaj najwyższy odczyt napięcia będzie wynosił pięć woltów, a każdy odczyt napięcia poza normalnym zakresem ustalonym przez producenta spowoduje wyświetlenie kodu P0463.
Niektóre z najczęstszych przyczyn dla PCM do przechowywania kodu P0463 są:
Istnieje kilka objawów, które kierowca może wykryć, gdy kod P0463 jest zapisany. Należą do nich:
Podczas diagnozowania kodu P0463, mechanik najpierw sprawdzi ten kod i wszelkie inne kody, które zostały zapisane za pomocą skanera OBD-II. Następnie wymazują kod i próbują odtworzyć okoliczności, w których został on po raz pierwszy zarejestrowany. Podczas wykonywania tych czynności będą oni monitorować wskaźnik paliwa i podawane przez niego dane, określając, czy jest on nieregularny czy stały, czy wskazuje, że w zbiorniku jest więcej czy mniej paliwa niż w rzeczywistości itd.
Po wykonaniu tego testu, mechanik będzie systematycznie pracował poprzez prawdopodobne przyczyny, kasując kod i testując ponownie z każdą naprawą, aż kod zostanie ostatecznie rozwiązany.
Technicy raport niektóre z najczęstszych błędów i błędnych diagnoz z P0463 kod są:
Kod ten nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla pojazdu, ale może postawić Cię w niebezpiecznej lub co najmniej niekomfortowej sytuacji. Jeśli nie wiesz, ile paliwa ma Twój pojazd, może Ci go zabraknąć, gdy będziesz daleko od domu lub w złych warunkach. Jeśli Twój pojazd utknie w korku z powodu braku paliwa, sytuacja może być również bardzo niebezpieczna.
Niektóre z najczęstszych napraw dla kodu P0463 obejmują:
Chociaż może być w stanie określić, ile paliwa ma swój pojazd na podstawie przebiegu, to nadal ważne jest, aby uzyskać ten kod rozwiązany jak najszybciej, zwłaszcza jeśli trzeba uzyskać OBD-II badania emisji do odnowienia rejestracji pojazdu w swoim stanie. Gdy czujnik poziomu paliwa jest odczytywany jako niedokładny lub nieregularny, PCM będzie utrzymywać lampkę kontrolną Check Engine, co oznacza, że nie można przejść testu emisji, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Na szczęście jednak problem ten można zwykle łatwo naprawić bez ponoszenia dużych kosztów.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.