Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0152 – jak naprawić?

Błąd P0152 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0152 - jak naprawić?

Spis treści

Definicja kodu błędu P0152

Obwód czujnika O2 wysokiego napięcia (czujnik 1 w Banku 2)

Co oznacza kod P0152

P0152 to ogólny kod OBD-II, który wskazuje, że czujnik O2 w banku 2 czujnik 1 nie ma napięcia wyjściowego poniżej 1,2 V przez ponad 10 sekund, co wskazuje na brak tlenu w strumieniu spalin lub zwarcie w obwodzie czujnika.

Co powoduje kod P0152?

  • Moduł sterowania silnikiem (ECM) widzi napięcie czujnika O2 dla banku 2 czujnika 1 powyżej 1,2 V, gdy ECM nakazał paliwa do docelowego chudego stanu na tym banku silnika.
  • ECM wykrywa problem wysokiego napięcia i włącza kontrolkę Check Engine.

Jakie są objawy kodu P0152?

  • W fazie testowania czujników silnik pracuje na niskim biegu.
  • ECM próbuje skorygować problem bogatej mieszanki poprzez odchudzenie mieszanki, a silnik może się zawiesić lub nie zapalić.
  • Po awarii czujnika O2 zapali się kontrolka Check Engine.
Zobacz również:  Błąd P0037 - jak naprawić?

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0152?

  • Zeskanuj kody i udokumentuj dane z zamrożonej ramki, skasuj kody, aby sprawdzić, czy problem powrócił.
  • Następnie mechanik będzie monitorować dane czujnika O2, aby sprawdzić, czy napięcie jest zatrzymany na lub powyżej 1,2 V. Jeśli tak, to odłączają czujnik, aby zobaczyć, czy napięcie spadnie do zera i wymieniają czujnik.
  • Jeśli napięcie jest zwarte do czujnika, to odłącz go, a następnie sprawdź okablowanie czujnika O2 i połączenia wiązki pod kątem przecięć lub spalonych przewodów, naprawiając je w razie potrzeby.

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0152

Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby uniknąć błędnej diagnozy:

  • Porównaj czujniki O2 w banku 1 i banku 2, aby porównać ogólne warunki pracy silnika i sprawdzić, czy wysokie napięcie jest wspólne dla obu banków, co wskazuje na problem z wtryskiem paliwa, a nie problem z czujnikiem O2.
  • Przed wymianą czujnika O2 należy sprawdzić, czy na czujniku nie ma zanieczyszczeń olejem lub płynem chłodzącym, które mogłyby spowodować zwarcie, a następnie naprawić wszelkie wycieki.
Zobacz również:  Błąd P0171 - jak naprawić?

Jak poważny jest kod P0152?

  • Wysokie napięcie na wyjściu z czujnika O2 może być nadmiernie bogaty stan z otwartego lub nieszczelnego zatkanego wtryskiwacza.
  • ECM może nie być w stanie kontrolować mieszanki paliwowo-powietrznej, jeśli w układzie paliwowym występują wycieki paliwa lub czujnik O2 jest zwarty.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0152?

  1. Skanowanie i kasowanie kodów błędów, sprawdzanie, czy kod powraca, oraz sprawdzanie danych wyjściowych wysokiego napięcia.
  2. Wymienić zwarty czujnik O2 dla banku 2 czujnika 1.
  3. Naprawić zwarte lub spalone przewody lub połączenie dla czujnika O2 banku 2
  4. Naprawić nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub regulator ciśnienia paliwa

Dodatkowe uwagi do rozważenia w odniesieniu do kodu P0152

Stan wysokiego napięcia czujnika O2 wskazuje na brak tlenu w spalinach lub problemy powodujące problem. Problemem może być nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub nieszczelny regulator ciśnienia paliwa.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki