Definicja kodu błędu P0152
Obwód czujnika O2 wysokiego napięcia (czujnik 1 w Banku 2)
Co oznacza kod P0152
P0152 to ogólny kod OBD-II, który wskazuje, że czujnik O2 w banku 2 czujnik 1 nie ma napięcia wyjściowego poniżej 1,2 V przez ponad 10 sekund, co wskazuje na brak tlenu w strumieniu spalin lub zwarcie w obwodzie czujnika.
Co powoduje kod P0152?
- Moduł sterowania silnikiem (ECM) widzi napięcie czujnika O2 dla banku 2 czujnika 1 powyżej 1,2 V, gdy ECM nakazał paliwa do docelowego chudego stanu na tym banku silnika.
- ECM wykrywa problem wysokiego napięcia i włącza kontrolkę Check Engine.
Jakie są objawy kodu P0152?
- W fazie testowania czujników silnik pracuje na niskim biegu.
- ECM próbuje skorygować problem bogatej mieszanki poprzez odchudzenie mieszanki, a silnik może się zawiesić lub nie zapalić.
- Po awarii czujnika O2 zapali się kontrolka Check Engine.
W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0152?
- Zeskanuj kody i udokumentuj dane z zamrożonej ramki, skasuj kody, aby sprawdzić, czy problem powrócił.
- Następnie mechanik będzie monitorować dane czujnika O2, aby sprawdzić, czy napięcie jest zatrzymany na lub powyżej 1,2 V. Jeśli tak, to odłączają czujnik, aby zobaczyć, czy napięcie spadnie do zera i wymieniają czujnik.
- Jeśli napięcie jest zwarte do czujnika, to odłącz go, a następnie sprawdź okablowanie czujnika O2 i połączenia wiązki pod kątem przecięć lub spalonych przewodów, naprawiając je w razie potrzeby.
Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0152
Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby uniknąć błędnej diagnozy:
- Porównaj czujniki O2 w banku 1 i banku 2, aby porównać ogólne warunki pracy silnika i sprawdzić, czy wysokie napięcie jest wspólne dla obu banków, co wskazuje na problem z wtryskiem paliwa, a nie problem z czujnikiem O2.
- Przed wymianą czujnika O2 należy sprawdzić, czy na czujniku nie ma zanieczyszczeń olejem lub płynem chłodzącym, które mogłyby spowodować zwarcie, a następnie naprawić wszelkie wycieki.
Jak poważny jest kod P0152?
- Wysokie napięcie na wyjściu z czujnika O2 może być nadmiernie bogaty stan z otwartego lub nieszczelnego zatkanego wtryskiwacza.
- ECM może nie być w stanie kontrolować mieszanki paliwowo-powietrznej, jeśli w układzie paliwowym występują wycieki paliwa lub czujnik O2 jest zwarty.
Jakie naprawy mogą naprawić kod P0152?
- Skanowanie i kasowanie kodów błędów, sprawdzanie, czy kod powraca, oraz sprawdzanie danych wyjściowych wysokiego napięcia.
- Wymienić zwarty czujnik O2 dla banku 2 czujnika 1.
- Naprawić zwarte lub spalone przewody lub połączenie dla czujnika O2 banku 2
- Naprawić nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub regulator ciśnienia paliwa
Dodatkowe uwagi do rozważenia w odniesieniu do kodu P0152
Stan wysokiego napięcia czujnika O2 wskazuje na brak tlenu w spalinach lub problemy powodujące problem. Problemem może być nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub nieszczelny regulator ciśnienia paliwa.