Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0136 – jak naprawić?

Błąd P0136 – jak naprawić?

01/03/2025
Błąd P0136 - jak naprawić?
Spis treści

Definicja kodu P0136

Nieprawidłowe działanie obwodu czujnika O2 (Bank 1, czujnik 2)

Co oznacza kod P0136?

P0136 to ogólny kod OBD-II wskazujący, że czujnik O2 w banku 1 nie spełnia minimalnych i maksymalnych limitów napięcia skalibrowanego dla ECM. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kodem dtc P0136 opel, czy dtc P0136 renault, zawsze warto jak najszybciej usunąć potencjalne przyczyny usterki, aby uniknąć dalszych problemów z układem wydechowym i pracą silnika.

Co powoduje kod P0136?

  • ECM monitoruje najwyższe i najniższe napięcia czujnika O2. Kod ten pojawia się, gdy wartości graniczne napięcia nie mieszczą się w specyfikacjach zaprogramowanych w ECM.
  • ECM wykrywa problem z napięciem i włącza kontrolkę Check Engine.
  • ECM używa innych czujników O2, aby spróbować kontrolować wtrysk paliwa ze znanymi wartościami.
  • Przed czujnikiem znajduje się nieszczelność układu wydechowego lub uszkodzenie katalizatora.
Zobacz również:  Błąd P0117 - jak naprawić?

Jakie są objawy kodu P0136?

  • Silnik może pracować z nadmiernie bogatym składem, jeśli przejdzie w otwarty obwód.
  • Jeśli świece zapłonowe z czasem ulegną zanieczyszczeniu, silnik może zacząć przerywać pracę.
  • Zapali się kontrolka Check Engine.
  • Możesz mieć wycieki spalin lub utratę mocy z powodu zatkanego lub uszkodzonego katalizatora.

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0136?

  • Zeskanuj kody i udokumentuj dane z zamrożonej ramki, a następnie skasuj kody, aby zweryfikować usterkę.
  • Monitoruj dane z czujnika O2, aby sprawdzić, czy napięcie zmienia się między niskim a wysokim poziomem w szybkim tempie w porównaniu z innymi czujnikami.
  • Sprawdź okablowanie czujnika O2 i połączenia wiązki pod kątem korozji.
  • Sprawdzić obwód grzewczy czujnika O2 pod kątem właściwej oporności zgodnie ze specyfikacją.
  • Sprawdź, czy nie ma wycieków spalin przed czujnikiem.
  • W celu dalszej diagnostyki należy wykonać testy punktowe zalecane przez producenta.
  • W kontekście marek Opel i Renault, dtc P0136 opel czy dtc P0136 renault warto zaznaczyć, że wysoka popularność tych samochodów przekłada się na zwiększoną liczbę zdiagnozowanych przypadków tej usterki.
Zobacz również:  Błąd P0442 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0136

Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby uniknąć błędnej diagnozy:

  • Naprawić wszelkie nieszczelności w układzie wydechowym przed czujnikiem, aby uniknąć nieprawidłowych odczytów.
  • Sprawdź czujnik O2 pod kątem zanieczyszczeń olejem lub płynem chłodzącym z wycieków z silnika.
  • Uszkodzone wiązki naprawić prawidłowo, nie idąc na skróty, aby uniknąć powtórnych awarii.
  • Sprawdź, czy usunięty czujnik O2 nie jest uszkodzony przez wadliwy katalizator i wymień katalizator, jeśli jest wadliwy.

Jak poważny jest kod P0136?

  • Napięcie wyjściowe czujnika O2 może wskazywać na problemy z silnikiem i układem wydechowym, które powodują, że czujniki O2 podają nieregularne napięcia wyjściowe.
  • Czujnik O2 może nie odczytywać prawidłowo, jeśli katalizator jest uszkodzony przed czujnikiem.
  • ECM może pozostać w pętli otwartej do czasu naprawy systemu O2 lub czujnika O2 zaczyna działać ponownie, powodując długotrwałe bogate warunki, które mogą ewentualnie uszkodzić inne elementy silnika.
Zobacz również:  Błąd P0345 - jak naprawić?

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0136?

  1. Wymienić czujnik O2 w banku 1 czujnik 2.
  2. Naprawić lub wymienić okablowanie lub połączenie do czujnika O2 dla banku 1 czujnika 2
  3. Naprawić nieszczelności układu wydechowego lub uszkodzony konwerter katalityczny

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0136

Obwód czujnika O2 banku 1 czujnika 2 jest wykorzystywany do przekazywania napięciowego sprzężenia zwrotnego do ECM w celu sterowania paliwem i dostarczania informacji o działaniu katalizatora.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 5

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Popularne bezpieczniki Volkswagen
Popularne bezpieczniki BMW
Popularne bezpieczniki Audi
© Copyright 2024 Autobezpieczniki.com