Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0303 – jak naprawić?

Błąd P0303 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0303 - jak naprawić?

Spis treści

P0303 Kod Definicja

P0303 to ogólny kod błędu diagnostycznego (DTC), który wskazuje na problem z zapłonem w cylindrze 3. Ten kod może być widoczny z innymi kodami błędnego zapłonu, jak również z kodami stanu ubogiego/niedobrego.

Co oznacza kod P0303

Kod DTC P0303 jest ustawiany, gdy ECU wykryje wielokrotne przerwanie ognia na cylindrze 3. Błędne zapłonu powodują, że ECU włącza kontrolkę Check Engine i przełącza pojazd w tryb Fail Safe, aby zapobiec uszkodzeniom. Lampka kontrolna Check Engine będzie świecić do czasu usunięcia kodu.

Co powoduje kod P0303?

  • Wadliwe świece zapłonowe
  • Problemy z wtryskiem paliwa
  • Problemy z przewodami świec zapłonowych, kołpakiem i wirnikiem lub pakietem cewek (w zależności od tego, w co wyposażony jest pojazd).
  • Problemy mechaniczne silnika
  • Nieszczelności powietrza dolotowego

Jakie są objawy kodu P0303?

P0303 ma różne objawy. W niektórych przypadkach kierowca może zauważyć tylko lampkę kontrolną silnika i żadnych innych objawów. W innych samochodach, pojazd może słabo pracować, mieć problemy z zapłonem, zgaśnięciem, trudnością w uruchomieniu i niskim zużyciem paliwa.

Jak mechanik może zdiagnozować kod P0303?

  • Istnieje wiele różnych systemów, które powodują kod P0303, więc ważne jest, aby wykonać wszystkie kroki w odpowiedniej kolejności:
  • Mechanik podłączy narzędzie skanujące, aby sprawdzić, czy nie ma żadnych bieżących, historycznych lub oczekujących kodów.
  • Następnie wszystkie dane z zamrożonych klatek zostaną zapisane do wykorzystania podczas jazdy próbnej.
  • Wszystkie kody zostaną skasowane i zostanie przeprowadzona jazda próbna.
  • Teraz przeprowadzona zostanie kontrola wzrokowa w poszukiwaniu zużycia, uszkodzonych elementów, nieszczelności i uszkodzonego okablowania.
  • Narzędzie skanujące zostanie użyte do sprawdzenia licznika niewypałów dla cylindra #3 podczas pracy.
  • Długoterminowe trymery paliwa zostaną sprawdzone w celu zweryfikowania, czy występują jakiekolwiek problemy z paliwem lub wlotem.
  • W niektórych przypadkach można wymontować i sprawdzić świece zapłonowe.
Zobacz również:  Błąd P0021 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0303

Jak w przypadku każdej diagnozy, należy przestrzegać wszystkich kroków, aby uniknąć błędów, które marnują czas i pieniądze. Najczęstszym błędem jest przeoczenie problemów z paliwem lub nieszczelności wlotu powietrza jako przyczyny niewypału. Chociaż świece zapłonowe same w sobie są najczęstszą przyczyną, nie są one jedyną przyczyną P0303.

Jak poważny jest kod P0303?

P0303 może powodować objawy jazdy, takie jak brak mocy lub niewypał silnika, co może powodować dyskomfort podczas jazdy. W takich przypadkach kod P0303 nie powinien uniemożliwiać dojechania do bezpiecznego miejsca. Gdy pojazd znajduje się w bezpiecznym miejscu, można go szybko zdiagnozować i naprawić.

Jakie naprawy mogą usunąć kod P0303?

Naprawy dla P0303 są wymienione w kolejności od najbardziej prawdopodobnej do najmniej prawdopodobnej:

  1. Wymiana świec zapłonowych we wszystkich cylindrach.
  2. Wymiana kołpaka i wirnika, pakietu cewek lub przewodów świec zapłonowych w razie potrzeby
  3. Naprawa przecieków powietrza wlotowego
  4. Naprawa problemów z paliwem
  5. Naprawa problemów mechanicznych silnika
Zobacz również:  Błąd P0507 - jak naprawić?

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0303

Narzędzie skanujące, które może przeglądać na żywo dane silnika z czujników jest bardzo ważne podczas diagnozowania P0303. Umożliwia to technikom przeglądanie długoterminowych trymów paliwa, odczytów czujnika powietrza dolotowego, pracy wtryskiwaczy paliwa i liczników niewypałów cylindrów. Wszystkie te dane są wykorzystywane do ustalenia, który układ jest przyczyną P0303.

Świece zapłonowe są zwykle wymieniane w terminach określonych przez producenta pojazdu. Nie trwają one przez cały okres eksploatacji pojazdu i są jedną z najczęstszych przyczyn nieprawidłowego zapłonu w pojazdach, zwłaszcza tych z większym przebiegiem. Jeżeli pojazd wyposażony jest w rozdzielacz z systemem kołpaków i wirników, należy je wymieniać w regularnych odstępach czasu, ponieważ są to części mechaniczne, które z czasem ulegają zużyciu. W pojazdach z przewodami świec zapłonowych, przewody są zwykle wymieniane, gdy świece zapłonowe są wykonane, ponieważ ciepło silnika powoduje, że przewody zawodzą z czasem.

Zobacz również:  Błąd P0012 - jak naprawić?

Nowsze pojazdy mogą być wyposażone w pakiet cewek. Trwają one na ogół dłużej niż przewody świec zapłonowych lub kołpak i wirnik. W przypadku awarii pakietów cewek, ich diagnoza może być nieco inna. Najprostszym sposobem jest przeniesienie podejrzanego pakietu cewek do innego cylindra; jeśli niewypał zmieni się na nowy cylinder, to przyczyną jest pakiet cewek. Pakiety cewek są zwykle wymieniane jako komplet.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki