P0303 to ogólny kod błędu diagnostycznego (DTC), który wskazuje na problem z zapłonem w cylindrze 3. Ten kod może być widoczny z innymi kodami błędnego zapłonu, jak również z kodami stanu ubogiego/niedobrego.
Kod DTC P0303 jest ustawiany, gdy ECU wykryje wielokrotne przerwanie ognia na cylindrze 3. Błędne zapłonu powodują, że ECU włącza kontrolkę Check Engine i przełącza pojazd w tryb Fail Safe, aby zapobiec uszkodzeniom. Lampka kontrolna Check Engine będzie świecić do czasu usunięcia kodu.
P0303 ma różne objawy. W niektórych przypadkach kierowca może zauważyć tylko lampkę kontrolną silnika i żadnych innych objawów. W innych samochodach, pojazd może słabo pracować, mieć problemy z zapłonem, zgaśnięciem, trudnością w uruchomieniu i niskim zużyciem paliwa.
Jak w przypadku każdej diagnozy, należy przestrzegać wszystkich kroków, aby uniknąć błędów, które marnują czas i pieniądze. Najczęstszym błędem jest przeoczenie problemów z paliwem lub nieszczelności wlotu powietrza jako przyczyny niewypału. Chociaż świece zapłonowe same w sobie są najczęstszą przyczyną, nie są one jedyną przyczyną P0303.
P0303 może powodować objawy jazdy, takie jak brak mocy lub niewypał silnika, co może powodować dyskomfort podczas jazdy. W takich przypadkach kod P0303 nie powinien uniemożliwiać dojechania do bezpiecznego miejsca. Gdy pojazd znajduje się w bezpiecznym miejscu, można go szybko zdiagnozować i naprawić.
Naprawy dla P0303 są wymienione w kolejności od najbardziej prawdopodobnej do najmniej prawdopodobnej:
Narzędzie skanujące, które może przeglądać na żywo dane silnika z czujników jest bardzo ważne podczas diagnozowania P0303. Umożliwia to technikom przeglądanie długoterminowych trymów paliwa, odczytów czujnika powietrza dolotowego, pracy wtryskiwaczy paliwa i liczników niewypałów cylindrów. Wszystkie te dane są wykorzystywane do ustalenia, który układ jest przyczyną P0303.
Świece zapłonowe są zwykle wymieniane w terminach określonych przez producenta pojazdu. Nie trwają one przez cały okres eksploatacji pojazdu i są jedną z najczęstszych przyczyn nieprawidłowego zapłonu w pojazdach, zwłaszcza tych z większym przebiegiem. Jeżeli pojazd wyposażony jest w rozdzielacz z systemem kołpaków i wirników, należy je wymieniać w regularnych odstępach czasu, ponieważ są to części mechaniczne, które z czasem ulegają zużyciu. W pojazdach z przewodami świec zapłonowych, przewody są zwykle wymieniane, gdy świece zapłonowe są wykonane, ponieważ ciepło silnika powoduje, że przewody zawodzą z czasem.
Nowsze pojazdy mogą być wyposażone w pakiet cewek. Trwają one na ogół dłużej niż przewody świec zapłonowych lub kołpak i wirnik. W przypadku awarii pakietów cewek, ich diagnoza może być nieco inna. Najprostszym sposobem jest przeniesienie podejrzanego pakietu cewek do innego cylindra; jeśli niewypał zmieni się na nowy cylinder, to przyczyną jest pakiet cewek. Pakiety cewek są zwykle wymieniane jako komplet.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.