P0172 to kod usterki, który jest ustawiany, gdy ECU wykrywa, że w mieszance paliwowo-powietrznej silnika może być zbyt dużo benzyny.
Prawidłowy stosunek powietrza do paliwa wynoszący około 14,7:1 jest niezbędny dla uzyskania maksymalnej mocy silnika i oszczędności paliwa.
Kod P0172 wskazuje, że w spalinach opuszczających komorę spalania wykryto zbyt dużą ilość benzyny. ECU wykorzystuje szereg przyrządów, takich jak czujnik masowego przepływu powietrza (MAF), czujniki tlenu i ciśnienie bezwzględne w kolektorze (MAP) do monitorowania stosunku powietrza do paliwa w silniku.
Najczęściej stosunek powietrza do paliwa jest mierzony przez czujniki tlenu, które obliczają ilość tlenu i tlenku węgla obecnego w spalinach. Najlepszy znany obecnie stosunek powietrza do paliwa wynosi 14,7:1. To konkretne przełożenie zostało wybrane, ponieważ okazało się, że ma ono najwyższą moc wyjściową, ale najniższy wskaźnik zużycia paliwa.
ECU ma możliwość niewielkiej regulacji stosunku powietrza do paliwa, jeśli jest on bogaty. Jednakże, jeśli margines kompensacji jest zbyt duży, to prawdopodobnie zostanie ustawiony kod P0172. Termin „bogaty” w tym przypadku oznacza, że w stosunku powietrza do paliwa w silniku jest za dużo benzyny i za mało tlenu.
Błąd P0172, często określany w samochodach marki Volkswagen jako dtc p0172 volkswagen, oznacza zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną w pierwszym rzędzie cylindrów.
Technik może nie skontrolować czujnika temperatury płynu chłodzącego i układu chłodzenia. Gdy silnik jest zimny, dodaje się więcej paliwa, aby pomóc rozgrzać silnik do pożądanej temperatury. Jeśli czujnik temperatury płynu chłodzącego nie wysyła prawidłowego sygnału, istnieje możliwość, że ECU silnika zakłada, że jest on zawsze zimny.
Zaleca się sprawdzenie stanu świec zapłonowych i działania czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Brak komentarzy.