Kody błędów DTC

Błąd P0133 – jak naprawić?

P0133 Definicja kodu błędu

P0133 Obwód czujnika O2 – wolna reakcja

Co oznacza kod P0133


Bank 1 Czujnik 1 jest czujnikiem, który jest używany przez komputer (ECM) do monitorowania ilości tlenu opuszczającego silnik. ECM wykorzystuje sygnał z czujnika O2 do regulacji stosunku paliwa do powietrza w silniku. Stosunek powietrza do paliwa jest regulowany przez ECM, aby regulować zużycie paliwa i ograniczyć ilość zanieczyszczeń powietrza opuszczających silnik. Czujnik O2 wskazuje ECM stosunek powietrza do paliwa poprzez wysyłanie odczytu napięcia do ECM.

Zmiana ilości gazu i powietrza trafiającego na czujnik powinna zmieniać napięcie wyjściowe czujnika O2. Napięcie wyjściowe z czujnika O2 powinno zmieniać się tak szybko, jak można nacisnąć pedał gazu, ponieważ po naciśnięciu pedału, stosunek powietrza do paliwa zmienia się natychmiast.


P0133 wskazuje, że ECM wykrywa, że czujnik O2 nie zmienia swojego napięcia wyjściowego wystarczająco szybko, aby zmienić stosunek powietrza do paliwa. Stąd definicją kodu błędu P0133 jest „powolna reakcja” obwodu czujnika O2, ponieważ obwód nie reaguje wystarczająco szybko.

Zobacz również:  Błąd P0406 - jak naprawić?

Co powoduje kod P0133?

  • Uszkodzony czujnik O2
  • Nieszczelność kolektora wydechowego
  • Nieszczelność podciśnienia w silniku
  • Zwarcie lub rozwarcie w wiązce przewodów czujnika O2
  • Nagromadzenie sadzy lub oleju na czujniku O2 (nadmierne nagromadzenie zatka porty, których czujnik używa do pomiaru stosunku powietrza do paliwa)
  • Zabrudzony przepływomierz masowy powietrza
  • Nieprawidłowe ciśnienie paliwa

Jakie są objawy kodu P0133?

  • Silnik gaśnie lub zapala się nieprawidłowo
  • Niska oszczędność paliwa
  • Utrata mocy silnika

Jak technik może zdiagnozować kod P0133?

  • Sprawdzić wzrokowo przewody związane z czujnikiem O2 pod kątem strzępienia i nasycenia przez zanieczyszczenia, takie jak olej.
  • Mierzy napięcie wyjściowe czujnika O2 za pomocą narzędzia skanującego lub multimetru.
  • Wizualna kontrola podstawy czujnika pod kątem nasycenia sadzą, naprężeń termicznych lub osadów oleju
  • Sprawdzić szczelność wlotu powietrza i węży podciśnienia.
Zobacz również:  Błąd P0420 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0133

  • Pomijając fakt, że zanieczyszczony przepływomierz masowy powietrza może powodować powolną reakcję obwodu czujnika O2.
  • Brak czyszczenia przewodów elektrycznych i zacisków czujnika O2.
  • Przeoczenie faktu, że nieszczelny przewód podciśnienia lub nieszczelność kolektora dolotowego może powodować błędne odczyty napięcia czujnika O2. Odczyty napięcia, które mogą ustawić kod P0133

Jak poważny jest kod P0133?

Ten konkretny kod może być szkodliwy dla środowiska, ponieważ czujnik O2 jest używany do utrzymania ilości szkodliwych zanieczyszczeń emitowanych przez silnik do minimum. Czujnik O2 utrzymuje ilość zanieczyszczeń na minimalnym poziomie poprzez regulację stosunku powietrza do paliwa do poziomu, przy którym nie będzie powstawało zbyt wiele zanieczyszczeń.

Środowisko jest bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia spalin niż większość ludzi zdaje sobie sprawę, dlatego najlepiej jest wymienić uszkodzony czujnik O2.

Zobacz również:  Błąd P0456 - jak naprawić?

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0133?

  1. Zazwyczaj wymiana czujnika tlenu usuwa kod P0133.
  2. Czasami sam czujnik nie jest przyczyną kodu P0133, więc technik powinien sprawdzić, czy nie występują inne usterki, takie jak nieszczelności podciśnienia, zanieczyszczony czujnik przepływu masowego powietrza lub nieszczelności w układzie wydechowym.

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0133

Podczas diagnozowania kodu P0133 należy sprawdzić, czy nie ma wycieków podciśnienia, nieszczelności wlotu, a także sprawdzić czujnik masowego przepływu powietrza pod kątem gromadzenia się oleju lub innych zanieczyszczeń, aby uniknąć szans na błędną diagnozę.

Dodaj komentarz