Definicja kodu P0118
Problem z wysokim stopniem otwarcia obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT).
Co oznacza kod P0118
P0118 to ogólny kod OBD-II wskazujący, że moduł sterowania silnikiem (ECM) zaobserwował na wyjściu czujnika ECT wzrost napięcia powyżej 4,91V lub poniżej -40°C (-40°F).
Co powoduje kod P0118?
Zakres czujnika ECT na wejściu do ECM wynosił 4,91 lub mniej niż -40 stopni F, co wskazuje na otwarty obwód w czujniku, złączu lub okablowaniu.
Jakie są objawy kodu P0118?
- ECM włącza kontrolkę check engine i przechodzi w tryb bezpieczeństwa, zastępując wejście 176 stopni F.
- Silnik może mieć utrudniony rozruch, gdy jest zimny, a po rozgrzaniu uruchamiać się normalnie.
- Silnik może pracować nierówno i wahać się, dopóki się nie rozgrzeje.
- Silnik powinien pracować prawie normalnie po rozgrzaniu.
Uwaga: Objawy są określane przez strategię bezpieczeństwa ECM producenta dla pojazdu podczas usterki i mogą się różnić w zależności od producenta i pojazdu.
W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0118?
- Sprawdza, czy nie ma rozłączonych lub uszkodzonych złączy czujników.
- Skanuj i dokumentuj otrzymane kody oraz przeglądaj dane z zamrożonych klatek, aby sprawdzić, kiedy kod został ustawiony.
- Skasować kody błędów OBD-II i ponownie przetestować system, aby sprawdzić, czy kod powrócił.
- Odłączyć złącze czujnika i sprawdzić, czy nie ma korozji lub zagiętych styków, a w razie potrzeby naprawić.
- Podłącz dwa piny złącza, aby zobaczyć, czy wyjście na skanerze pokazuje więcej niż 284 stopni F, wskazując, że okablowanie jest w porządku, i wymienić czujnik ECT.
- Powyżej 284 stopni F, obwód ma otwarty obwód w okablowaniu, złączu lub ECM i zostanie naprawiony przez technika.
Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0118
- Nie sprawdzenie najpierw wzrokowo obszaru, w którym występuje problem.
- Nieprzestrzeganie krok po kroku procedury testowej producenta i pomijanie etapów.
- Wymiana czujnika ECT nie wiedząc na pewno, co jest problemem
- Nie podłączając go i patrząc na dane ECM, aby zobaczyć, czy wyjście temperatury czujnika jest zgodnie z oczekiwaniami przed zainstalowaniem nowego czujnika ECT.
Jak poważny jest kod P0118?
Kod P0118 spowoduje, że ECM silnika wejdzie w tryb awaryjny, co może spowodować, że silnik będzie pracował słabo lub będzie się wahał do czasu, aż silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej. Tryb fail-safe może również powodować nadmierne zużycie paliwa, osadzanie się nagaru na elementach silnika oraz różne dolegliwości związane z jazdą, w zależności od strategii trybu fail-safe stosowanej przez producenta. Jazda samochodem przez dłuższy czas z pojazdem w trybie awaryjnym może wymagać dodatkowych napraw w celu usunięcia nagaru lub naprawienia ewentualnych problemów z zapłonem. Ponadto, elektryczne wentylatory chłodzące mogą pracować w sposób ciągły podczas pracy silnika.
Jakie naprawy mogą naprawić kod P0118?
- Naprawa lub wymiana złącza ECT
- W razie potrzeby naprawić lub wymienić otwarty obwód w wiązce przewodów.
- Wymiana czujnika ECT na nowy.
Dodatkowe uwagi do rozważenia na temat kodu P0118
Większość usterek dla kodu P0118 obejmuje awarię otwartego obwodu czujnika ECT.