Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0118 – jak naprawić?

Błąd P0118 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0118 - jak naprawić

Spis treści

Definicja kodu P0118

Problem z wysokim stopniem otwarcia obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT).

Co oznacza kod P0118

P0118 to ogólny kod OBD-II wskazujący, że moduł sterowania silnikiem (ECM) zaobserwował na wyjściu czujnika ECT wzrost napięcia powyżej 4,91V lub poniżej -40°C (-40°F).

Co powoduje kod P0118?

Zakres czujnika ECT na wejściu do ECM wynosił 4,91 lub mniej niż -40 stopni F, co wskazuje na otwarty obwód w czujniku, złączu lub okablowaniu.

Jakie są objawy kodu P0118?

  • ECM włącza kontrolkę check engine i przechodzi w tryb bezpieczeństwa, zastępując wejście 176 stopni F.
  • Silnik może mieć utrudniony rozruch, gdy jest zimny, a po rozgrzaniu uruchamiać się normalnie.
  • Silnik może pracować nierówno i wahać się, dopóki się nie rozgrzeje.
  • Silnik powinien pracować prawie normalnie po rozgrzaniu.
Zobacz również:  Błąd P0304 - jak naprawić?

Uwaga: Objawy są określane przez strategię bezpieczeństwa ECM producenta dla pojazdu podczas usterki i mogą się różnić w zależności od producenta i pojazdu.

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0118?

  • Sprawdza, czy nie ma rozłączonych lub uszkodzonych złączy czujników.
  • Skanuj i dokumentuj otrzymane kody oraz przeglądaj dane z zamrożonych klatek, aby sprawdzić, kiedy kod został ustawiony.
  • Skasować kody błędów OBD-II i ponownie przetestować system, aby sprawdzić, czy kod powrócił.
  • Odłączyć złącze czujnika i sprawdzić, czy nie ma korozji lub zagiętych styków, a w razie potrzeby naprawić.
  • Podłącz dwa piny złącza, aby zobaczyć, czy wyjście na skanerze pokazuje więcej niż 284 stopni F, wskazując, że okablowanie jest w porządku, i wymienić czujnik ECT.
  • Powyżej 284 stopni F, obwód ma otwarty obwód w okablowaniu, złączu lub ECM i zostanie naprawiony przez technika.
Zobacz również:  Błąd P0306 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0118

  • Nie sprawdzenie najpierw wzrokowo obszaru, w którym występuje problem.
  • Nieprzestrzeganie krok po kroku procedury testowej producenta i pomijanie etapów.
  • Wymiana czujnika ECT nie wiedząc na pewno, co jest problemem
  • Nie podłączając go i patrząc na dane ECM, aby zobaczyć, czy wyjście temperatury czujnika jest zgodnie z oczekiwaniami przed zainstalowaniem nowego czujnika ECT.

Jak poważny jest kod P0118?

Kod P0118 spowoduje, że ECM silnika wejdzie w tryb awaryjny, co może spowodować, że silnik będzie pracował słabo lub będzie się wahał do czasu, aż silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej. Tryb fail-safe może również powodować nadmierne zużycie paliwa, osadzanie się nagaru na elementach silnika oraz różne dolegliwości związane z jazdą, w zależności od strategii trybu fail-safe stosowanej przez producenta. Jazda samochodem przez dłuższy czas z pojazdem w trybie awaryjnym może wymagać dodatkowych napraw w celu usunięcia nagaru lub naprawienia ewentualnych problemów z zapłonem. Ponadto, elektryczne wentylatory chłodzące mogą pracować w sposób ciągły podczas pracy silnika.

Zobacz również:  Błąd P0155 - jak naprawić?

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0118?

  1. Naprawa lub wymiana złącza ECT
  2. W razie potrzeby naprawić lub wymienić otwarty obwód w wiązce przewodów.
  3. Wymiana czujnika ECT na nowy.

Dodatkowe uwagi do rozważenia na temat kodu P0118

Większość usterek dla kodu P0118 obejmuje awarię otwartego obwodu czujnika ECT.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 3 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki