Kod czujnika HO2S może mieć kilka przyczyn:
Kod P0130 spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine na tablicy przyrządów/desce rozdzielczej i prawdopodobnie będzie miał wpływ na:
P0130 jest prawidłowo diagnozowany za pomocą narzędzia skanującego zdolnego do odczytu czujników (nie tylko jednego ze sklepu z częściami samochodowymi).
Wykwalifikowany technik może odczytać dane z narzędzia skanującego, aby określić, kiedy wystąpił problem lub czy nadal występuje. Mogą oni skasować kod/światło i przetestować pojazd, monitorując dane, aby sprawdzić, czy problem powróci.
W zależności od warunków badania konieczna jest dalsza diagnostyka. Diagnoza może wymagać użycia wielu elektronarzędzi, takich jak:
Zwykła wymiana części nigdy nie gwarantuje sukcesu w rozwiązaniu problemu. Może to być spowodowane przez kilka problemów wymienionych powyżej i być może więcej.
Kontrola wzrokowa i testowanie za pomocą narzędzia skanującego i specjalnego sprzętu, również wymienionego powyżej, pozwoli zweryfikować problem przed potencjalnym wydaniem pieniędzy i czasu na wymianę czujnika.
Waveforms (sygnały elektryczne) będą musiały być oceniane przez narzędzie skanowania lub oscyloskop, aby upewnić się, że część lub naprawa musi być wykonana. Mogą być wymagane dodatkowe badania.
Kod P0130 prawdopodobnie nie spowoduje, że pojazd przestanie działać, jednak może to nastąpić:
Najczęstsze potencjalne naprawy, aby naprawić kod P0130 są następujące:
Każdy problem z czujnikiem może występować stale lub z przerwami. Niektóre kody usterek mogą wymagać więcej czasu na zdiagnozowanie.
W przypadku tego konkretnego kodu rozwiązanie może być proste lub czasochłonne. W zależności od pojazdu, ustalenie przyczyny może potrwać kilka godzin.
Doświadczyłem tego kodu w przeszłości. Po użyciu narzędzia skanującego i monitorowaniu napięcia, byłem w stanie określić, czy czujnik tlenu był winowajcą. Przy podłączonym narzędziu skanującym, normalnie spryskuję silnik i przewody podciśnieniowe środkiem do czyszczenia hamulców, obserwując jednocześnie wartości RPM i czujnika tlenu w poszukiwaniu nieszczelności. Wartości RPM lub czujnika zmienią się podczas natryskiwania, jeśli w natryskiwanym obszarze występuje nieszczelność.
Znalazłem odłączone węże podciśnienia silnika, luźne węże wlotu powietrza z oczyszczacza powietrza i uszkodzone czujniki tlenu. W jednym przypadku stwierdziłem, że okablowanie zostało poprowadzone nieprawidłowo i spowodowało, że dotykało kolektora wydechowego. Przewody były przepalone i zwarły się do masy powodując awarię.
W innym przypadku stwierdziłem, że gryzoń pociągnął za przewody. Kod P0130 może mieć wiele przyczyn źródłowych wymagających wykwalifikowanego technika, aby znaleźć przyczynę.
Układ węży podciśnienia wymaga kontroli. Wymagana jest kontrola za pomocą narzędzia skanującego. Możemy wtedy ustalić, gdzie leży wina. Możemy wyczyścić kod błędu / światło pierwszy, i sprawdzić, czy Check Engine światła wraca początkowo, i iść stamtąd. Mogło to być przypadkowe zdarzenie związane ze złym paliwem, pogodą lub trwającym problemem.
W pojazdach z dużym przebiegiem (ponad 100 tys.) może być potrzebny tylko jeden czujnik. Ja zazwyczaj wymieniam swoje przy przebiegu 80 000 mil, aby zapobiec problemom.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.