Rok produkcji: od 2005.
Bezpiecznik zapalniczki (gniazdo zasilania) w Scanii 5 to bezpiecznik 8 (40A) w skrzynce bezpiecznikowej.
Dotyczy m. in. modeli Scania P, G, R, T.
Główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajduje się w tablicy rozdzielczej, po stronie pasażera, za osłoną ochronną.
Projekt pudełka i przeznaczenie elementów może różnić się od prezentowanego. Porównaj przypisanie z diagramem z tyłu okładki!
Scania R bezpieczniki opis przedstawienie wizualne
| Nr | Opis |
| 1 | (5A) ECU, przyczepa ABS/EBS |
| 2 | Zawory przyczepy (30A) |
| 3 | (5A) PT01, PT02, GMS, BWE, ZTE, start-stop |
| 4 | (2A) Regulacja lusterek;
Alarm podczas cofania. |
| 5 | (5A) Oświetlenie wewnętrzne (wyłączne);
Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu. |
| 6/1 | (20A) Zasilanie lewego okna |
| 6/2 | (30A) Winda szklana, lewa strona, podwójna kabina |
| 7 | (20A) Klimatyzacja dodatkowa, podwójna kabina |
| 8 | Zapalniczka do papierosów 10A |
| 9 | (5A)Tempomat / AICC |
| 10 | (5A) ACC/MCC;
Tachograf. |
| 11 | (10A) Blokady mechanizmu różnicowego, 6-kanałowe ABS |
| 12 | (5A) Światła do jazdy dziennej, dodatkowy włącznik światła |
| 13 | (10A) Dodatkowy mechanizm podnoszenia osi, EEC |
| 14 | (5A) Poduszka powietrzna;
Napinacz pasów bezpieczeństwa. |
| 15/1 | (20A) Prawe okno elektryczne |
| 15/2 | (30A) Winda szklana, prawa strona, podwójna kabina |
| 16 | (10A) Alkomat , napięcie z zacisku 15 |
| 17 | (20A) Korpus |
| 18 | (5A) Przełącznik „masy” akumulatora |
| 19 | (20A) Koordynator |
| 20 | (20A) Napięcie zasilania, jednostka sterująca EMS |
| 21 | (10A) Stacyjka |
| 22 | (20A) Napięcie zasilania, jednostka sterująca EMS |
| 23 | (10A) Falownik |
| 24 | (20А) ABS/EBS |
| 25 | (10A) Zasilanie, jednostka sterująca ELC |
| 26 | (20A) Wentylator kabinowy |
| 27 | (5А) CT |
| 28 | (20A) Szyberdach |
| 29 | (10A) Tablica przyrządów, tachograf |
| 30 | (30A) Korpus |
| 31 | (10A) Jednostka sterująca AWD, oświetlenie wewnętrzne |
| 32 | (10A) SDP3 (diagnostyka) |
| 33 | (10A) Zestaw przygotowawczy do rejestracji opłat (dla Szwajcarii);
Obrotowa lampa ostrzegawcza. |
| 34 | (20A) Przetwornica napięcia 24V/12V;
Gniazdo elektryczne 12V. |
| 35 | (20A) Instalacja elektryczna wyposażenia dodatkowego |
| 36/1 | (20А) OPC |
| 36/2 | (10А) Allisson |
| 37 | (10A) Centralny zamek |
| 38 | (15A) Dodatkowa grzałka (ATA, WTA) |
| 39 | (10A) Panel włączników świateł cofania |
| 40 | (20A) Gniazdo elektryczne 24V |
| 41 | (10A)Jednostka sterująca APS, układ elektryczny nadwozia |
| 42 | (20A) Elektryczny mechanizm przechylania kabiny |
| 43 | (10A) Lodówka |
| 44 | (10A) Alcolock (blokada alkoholowa) |
| 45 | (20A) Podgrzewane lusterko wsteczne;
Podgrzewana szyba przednia. |
| 46 | (10A)Ogrzewanie siedzenia;
Wentylator chłodzący olej. |
| 47 | (10A) Zegar silnika;
Ogrzewanie filtra paliwa; Ogrzewanie filtra ssącego oddzielającego wodę. |
| 48 | (10A) Nadwozie |
| 49 | (30А) OZE, MGU |
| 50 | (5A) Żółto-zielona magistrala ostrzegawcza |
| 51 | (30A) Pompa płynu chłodzącego |
| 52 | (2A) Alarm |
| 53 | (2A) Ostrzeżenie otwartego szyberdachu |
| 54 | (10A) Lampa obrysowa, lewa strona |
| 55 | (10A) Lampa obrysowa, prawa burta |
| 56 | (5A) Oświetlenie tła, światła boczne |
| 57 | (20A) Nadwozie |
| 58 | (10A) Przyczepa, lewa strona |
| 59 | (10A) Przyczepa, prawa strona |
| 60 | (20A) Światło robocze |
| 61 | (2A) FMS, Nadwozie |
| 62 | (2A) Przetwornica napięcia 24V/12V;
Zdalny immobilizer. |
| 63 | (10A) Jednostka ostrzegawcza kierowcy;
Przednia kamera wideo. |
| 64 | (5A) SMS |
| 65 | (20A) Turbosprężarka o zmiennej geometrii |
| 66 | (10A) Zasilanie, jednostka sterująca TPM |
| 67 | (30A) Moduł kuchenny, system windy kabinowej |
| 68 | (10A) napięcie zasilania telewizora; |
| 69 | (20A) Blokada osi przyczepy / wentylator chłodzący olej |
| 70 | (10A) Radar |
| 71 | (20A) Podgrzewacz paliwa, układ chłodzenia paliwa |
| 72 | (10A) Elektryczny siłownik przepustnicy |
| 73 | (20A) Podgrzewacz paliwa, układ chłodzenia paliwa |
| 74 | (10A) Czyszczenie reflektorów |
| 75 | (30A) Pompa płynu chłodzącego |
| 76 | (5A) Przetwornica DC/DC, akumulator |
| 77 | (5A) Akumulator |
| 78 | (15A) Pompa płynu chłodzącego, skrzynia biegów |
Schemat działu przekaźników
Przekaźnik RР1 – RР4 (na górnym schemacie)
Przypisanie przekaźnika
| Nr | Opis |
| RP1 | Zasilanie napięciem z zacisku 15 |
| RP2 | Zasilanie napięciem z zacisku 15 |
| RP3 | obsługiwane przez VIS |
| RP4 | Zasilanie z zacisku 58, kontrolowane przez VIS |
| RP5 | Oświetlenie wewnętrzne |
| RP6 | Dodatkowy mechanizm podnoszenia osi |
| RP7 | Stop – sygnały |
| RP8 | Światło cofania |
| RP9 | Blok rezystora dla pojazdów z tempomatem bez przycisków tego układu na kierownicy |
| RP10 | ECU do przygotowania FMS |
| RP11 | ECU do przygotowania FMS |
| RP12 | Przekaźnik prądu przemiennego (kabina załogowa) |
| RP13 | Przełącznik bezpieczeństwa |
| RP18 | Dodatkowy przekaźnik do zasilania z zacisku 15 dla pojazdów typu S |
| RP19 | Przekaźnik elektronicznego systemu przechylania kabiny |
| RP20 | Wyposażenie tylnej klapy i kuchni |
| RP23 | Dodatkowa latarnia |
| RP24 | Dodatkowa latarnia |
| RP25 | Dodatkowa latarnia |
Brak komentarzy.