Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0138 – jak naprawić?

Błąd P0138 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0138 - jak naprawić?

Spis treści

Kod Definicja P0138

Obwód czujnika wysokiego napięcia O2 (Bank 1, czujnik 2)

Co oznacza kod P0138

P0138 to ogólny kod OBD-II, który wskazuje, że czujnik O2 w Banku 1, Czujnik 2 nie ma napięcia wyjściowego poniżej 1,2 V przez ponad 10 sekund, co wskazuje na brak tlenu w strumieniu spalin.

Co powoduje kod P0138?

  • Moduł sterowania silnikiem (ECM) widzi napięcie czujnika O2 dla banku 1 czujnika 2 powyżej 1,2 V, gdy ECM nakazał paliwa do docelowego chudego stanu na tym banku silnika.
  • ECM wykrywa problem wysokiego napięcia i włącza kontrolkę Check Engine.
  • ECM używa innych czujników O2, aby spróbować sterować wtryskiem paliwa za pomocą ich wartości.

Jakie są objawy kodu P0138?

  • Silnik może pracować na niskim biegu podczas testu czujnika w celu skorygowania problemu i może zawodzić lub gasnąć.
  • Zapali się lampka kontrolna Check Engine.
  • W zależności od przyczyny usterki stanu bogatego mogą wystąpić problemy z pracą silnika.
Zobacz również:  Błąd P0404 - jak naprawić?

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0138?

  • Zeskanuj kody i udokumentuj dane z zamrożonej ramki, a następnie skasuj kody, aby zweryfikować usterkę.
  • Monitoruj dane z czujnika O2, aby sprawdzić, czy napięcie zmienia się między niskim a wysokim poziomem w szybkim tempie w porównaniu z innymi czujnikami.
  • Sprawdź okablowanie czujnika O2 i połączenia wiązki pod kątem korozji na połączeniach.
  • Sprawdź czujnik O2 pod kątem uszkodzeń fizycznych i zanieczyszczeń płynami.
  • Sprawdź, czy nie ma wycieków spalin przed czujnikiem.
  • W celu dalszej diagnostyki należy wykonać testy punktowe zalecane przez producenta.

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0138

  • Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby uniknąć błędnej diagnozy:
  • Czujnik O2 1 dla banku 1 może być użyty do diagnozowania czujnika O2 2 dla banku 1, patrząc na działanie obu czujników dla porównania. Działanie powinno być prawie takie samo, z wyjątkiem tego, że czujnik 2 powinien mieć niższy odczyt O2, ponieważ katalizator musi spalić nadmiar paliwa i tlenu.
  • Sprawdź, czy na czujniku O2 nie ma zanieczyszczeń olejem lub płynem chłodzącym z ewentualnych wycieków z silnika.
  • Sprawdź, czy katalizator nie jest uszkodzony lub czy nie jest zatkany, co może powodować błędne odczyty czujników.
Zobacz również:  Błąd P0121 - jak naprawić?

Jak poważny jest kod P0138?

  • Napięcie wyjściowe czujnika O2 może być spowodowane uszkodzonym katalizatorem spalin, który może powodować wysokie napięcie wyjściowe czujników O2.
  • ECM może nie kontrolować prawidłowo stosunku paliwa do powietrza w silniku, co prowadzi do zatkania katalizatora i nadmiernego nagromadzenia się węgla w silniku z zanieczyszczonymi świecami zapłonowymi.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0138?

  1. Wymiana czujnika O2 w banku 1 czujnika 2.
  2. Naprawić lub wymienić okablowanie lub połączenie z czujnikiem O2 dla banku 1 czujnika 2.
  3. Wymienić katalizator przed czujnikiem
  4. Naprawić nieszczelny wtryskiwacz

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0138

Stan wysokiego napięcia czujnika O2 wskazuje na brak tlenu w spalinach lub inne powiązane problemy, takie jak nieszczelny wtryskiwacz paliwa lub uszkodzony katalizator wewnątrz.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki