Kolektor powietrza (MAP) Czujnik ciśnienia barometrycznego (MAP) Obwód elektryczny Zakres wyjściowy i problem z wydajnością
P0106 to ogólny kod dla problemu z obwodem MAP o nieprawidłowym zakresie wyjściowego napięcia lub problem z wydajnością silnika. Czujnik MAP jest integralną częścią układu wtrysku paliwa i dostarcza sygnały do jednostki sterującej silnika (ECU) w celu zapewnienia płynnej pracy i dobrej ekonomii paliwowej wraz z odpowiednią wydajnością i mocą.
Problem z zakresem i wydajnością obwodu MAP może mieć kilka przyczyn:
Kod P0106 jest zazwyczaj poprzedzony zapaleniem się kontrolki „check engine” na wyświetlaczu na desce rozdzielczej. Pojazd, w większości przypadków, nie działa dobrze, pracuje słabo na biegu jałowym, przyspiesza nieregularnie, pracuje na bogato i hałasuje, ponieważ czujnik MAP i czujnik położenia przepustnicy nie współpracują prawidłowo.
P0106 jest diagnozowany za pomocą skanera OBD-II. Wykwalifikowany technik musi następnie zresetować kody błędów OBD-II i przeprowadzić test drogowy pojazdu, aby sprawdzić, czy kod powróci. Można to zaobserwować, obserwując na żywo dane na skanerze podczas jazdy. Jeśli kod powraca, wtedy mechanik będzie musiał zrobić dokładną inspekcję, aby zobaczyć, czy przewód podciśnienia i inne węże w układzie dolotowym brakuje, są luźne, uszkodzone lub odłączone. Jeśli te rzeczy wydają się być prawidłowe, technik powinien wykonać test napięcia wyjściowego na czujniku podczas pracy silnika, aby określić, czy napięcie wyjściowe zmienia się w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia silnika. Sprawdź, czy wszystkie masy działają prawidłowo, ponieważ wszelkie masy związane z ECU mogą powodować wahania sygnału czujnika.
Błędy diagnostyczne wynikają w dużej mierze z nieprzestrzegania właściwej procedury. Najpierw należy wykonać procedurę testową w diagnostyce, aby upewnić się, że nie ma wycieku powietrza wlotowego, takiego jak przewód podciśnieniowy lub złe połączenie. Technik musi sprawdzić, czy napięcie wyjściowe czujnika MAP jest prawidłowe i czy zmienia się w zależności od prędkości obrotowej silnika i właściwego napięcia. Napięcie na biegu jałowym wynosi zwykle od 1 do 1,5 V, a na pełnym gazie około 4,5 V.
Nie należy kupować nowego czujnika MAP lub ECU, chyba że jest on wyraźnie uszkodzony.
Kod P0106 spowoduje awarię silnika i wymaga natychmiastowej uwagi. Jak najszybciej zlecić diagnostykę pojazdu. Problem z czujnikiem MAP może powodować nadmierne zużycie paliwa, nieregularną pracę i trudności z uruchomieniem w pewnych okolicznościach, a także może spowodować inne uszkodzenia, jeśli jazda będzie kontynuowana. Czasami, jeśli nie zostaną wykryte żadne problemy, technik może zresetować kody usterek i ponownie sprawdzić, czy kod lub kontrolka silnika ponownie się zapali.
Często, jeśli lampka ostrzegawcza silnika zapala się natychmiast po uruchomieniu, system OBD-II może zostać zresetowany i pojazd będzie działał normalnie.
W wielu pojazdach z przebiegiem ponad 100 000 km występują chwilowe problemy z czujnikami, które zwykle pojawiają się podczas rozruchu lub długotrwałego obciążenia układu napędowego. Jeśli zapali się lampka ostrzegawcza silnika, a pojazd wydaje się działać normalnie, system OBD-II można zresetować za pomocą skanera i problem może nie wystąpić ponownie. Dlatego ważne jest, aby przed przystąpieniem do naprawy sprawdzić usterkę i zresetować ją.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.