P0031 to kod dla obwodu sterowania ogrzewaniem HO2S Low (Bank 1 Sensor).
Kod P0031 oznacza, że aby silnik działał prawidłowo, w spalinach silnika musi być stosunek powietrza do paliwa 14,7 do 1, zgodnie ze wskazaniami podgrzewanych czujników tlenu (HO2S), które wykrywają zawartość tlenu w spalinach pojazdu. Informacja ta jest przesyłana do modułu sterowania silnikiem (ECM) w celu dostosowania odpowiedniej ilości paliwa dostarczanego do silnika.
Układ HO2S jest podgrzewany, aby zapewnić bardzo szybki sygnał danych do systemu zamkniętej pętli ECM, który pomaga kontrolować emisję spalin podczas rozruchu oraz gdy silnik jest zimny lub rozgrzewa się.
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli kod został skasowany i zresetowany, a następnie zapala się lampka ostrzegawcza silnika i kod OBD-II powraca, czujnik HO2S dla banku silnika 1 i czujnik 1 przed katalizatorem nie wysyła właściwych danych do ECM i może być uszkodzony lub wadliwy.
Czujnik może mieć uszkodzony element grzejny wewnątrz lub może mieć złą masę, wejście baterii 12 V lub uszkodzone złącze. Jest to dość rzadkie, aby ECM był zły.
P0031 jest diagnozowany tylko za pomocą skanera OBD-II. Mechanik może zresetować kod OBD-II i przeprowadzić jazdę próbną pojazdu, aby sprawdzić, czy kod powróci. Jeśli kod i kontrolka ostrzegawcza silnika ponownie się zaświecą, mechanik powinien sprawdzić zarówno zasilanie, jak i masę czujnika, w tym sprawdzić okablowanie i czujnik.
Wiele problemów z tym kodem jest związanych z okablowaniem, z powodu ciepła z układu wydechowego i katalizatora.
Kod P0031 jest zazwyczaj poprzedzony zapaleniem się lampki ostrzegawczej silnika na desce rozdzielczej podczas pracy. Pojazdem można nadal jeździć, ale należy go jak najszybciej w pełni zdiagnozować, aby uniknąć problemów, takich jak uszkodzona pętla czujnika, nadmierne zużycie paliwa, nieprawidłowe działanie lub możliwe uszkodzenie innych elementów.
W wielu przypadkach, jeśli kontrolka ostrzegawcza silnika zapaliła się natychmiast po uruchomieniu, system OBD-II można zresetować i pojazd będzie działał normalnie.
Najczęstsze potencjalne naprawy, aby naprawić kod P0031 są następujące:
Po kilku frustracji czynienia z P0031 kod i nie po procedurze w pełni zdiagnozować problem z powodu bardzo ciasnych ciasnych na Mercedes CLK, I wymienił bardzo drogie HO2 # 1 czujnik, tylko znaleźć, że po jeździe próbnej, że kontrolka ostrzegawcza silnika przyszedł ponownie i miałem ten sam kod ponownie. Dokonałem oględzin okablowania, aby upewnić się, że nie jest uszkodzone lub stopione, a następnie stwierdziłem, że mam mniej niż 10 V na czujniku.
Pierwotnie użyłem tylko światła testowego 12 V i zapaliło się, co oznacza, że mam pełny obwód, lub tak mi się wydawało. Po dalszym dochodzeniu stwierdziłem, że przewód uziemiający w obwodzie czujnika HO2 był mocno skorodowany, a nakrętka była poluzowana w miejscu mocowania do podwozia. Wyczyściłem go i dodałem kolejną podkładkę, aby zwiększyć powierzchnię styku, sprawdziłem go ponownie i miał 12,5 V. Zresetowałem kod za pomocą skanera OBD-II, przetestowałem samochód na drodze i wszystko było w porządku.
W wielu pojazdach z przebiegiem ponad 100 000 km występują chwilowe problemy z czujnikami, które często pojawiają się podczas rozruchu lub długotrwałego obciążenia układu napędowego.
Jeśli zapali się kontrolka ostrzegawcza silnika, a pojazd wydaje się działać normalnie, system OBD-II można zresetować za pomocą skanera i problem może nie wystąpić ponownie. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić usterkę i zresetować ją przed dokonaniem jakichkolwiek napraw.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.