Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0021 – jak naprawić?

Błąd P0021 – jak naprawić?

01/30/2022
Błąd P0021 - jak naprawić

Spis treści

Definicja kodu P0021

Położenie wałka rozrządu A – Nadmiernie zaawansowany rozrząd lub wydajność systemu (Bank 2)

Co oznacza kod P0021

P0021 jest ogólnym kodem OBD-II, który wskazuje, że moduł sterowania silnikiem (ECM) ustalił, że wałek rozrządu dolotowego w banku 2 jest bardziej wysunięty niż ECM nakazał mu być. Ten stan nadmiernego wyprzedzenia może być podczas wyprzedzania lub opóźniania czasu wałka rozrządu.

Co powoduje kod P0021?

  • Wałek rozrządu jest bardziej wysunięty do przodu, niż nakazuje ECM.
  • Wałek rozrządu jest bardziej wysunięty do przodu, jeżeli otrzymał polecenie cofnięcia do niższego poziomu rozrządu.
  • Zawór regulacji oleju (OCV) podłączony do wałka rozrządu na banku 2 może być zablokowany lub mieć zatkane przewody olejowe.
  • Olej jest zbyt gęsty, co powoduje zatykanie się przewodów. Może to być spowodowane niewłaściwym olejem lub brakiem wymiany oleju.
  • Wałek rozrządu utknął w pozycji do przodu.
Zobacz również:  Błąd P0496 - jak naprawić?

Jakie są objawy kodu P0021?

  • ECM włączy kontrolkę Check Engine.
  • Silnik może pracować na biegu jałowym normalnie, ale może się zawieszać lub utykać przy przyspieszaniu.
  • Z powodu nieoptymalnego położenia wałków rozrządu może dojść do zmniejszenia przebiegu paliwa.
  • Emisja spalin z silnika może przekraczać poziomy federalne.

Uwaga: Objawy mogą się zmieniać w zależności od pozycji rozrządu, kiedy wałek rozrządu przestał się wysuwać lub cofać.

Jak mechanik może zdiagnozować kod P0021?

  • Sprawdzić wzrokowo, czy nie ma uszkodzonych przewodów lub złączy.
  • Sprawdzić, czy w silniku nie ma osadów i czy silnik jest napełniony czystym olejem silnikowym o odpowiedniej lepkości.
  • Skanowanie i dokumentowanie kodów, a następnie przeglądanie danych z zamrożonych klatek w celu sprawdzenia, kiedy kod został ustawiony
  • Skasować kody błędów OBD-II i ponownie sprawdzić pojazd, aby zobaczyć, czy kod P0021 pojawia się ponownie.
  • Przeprowadzić testy usuwania błędów dla kodu P0021 zgodnie z zaleceniami producenta.
Zobacz również:  Błąd P0311 - jak naprawić?

Uwaga: Test producenta na usunięcie usterki będzie różny dla różnych silników i lat produkcji.

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0021

Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby uniknąć błędnej diagnozy:

  1. Przeprowadzić kontrolę wzrokową w celu wykrycia problemów, np. sprawdzić, czy wszystkie złącza elektryczne są podłączone lub czy wiązka jest uszkodzona.
  2. Sprawdzić, czy olej silnikowy jest pełny, czysty i o odpowiedniej lepkości.
  3. Sprawdzić, czy kod błędu jest aktywny poprzez skasowanie i ponowne przetestowanie kodu.
  4. Wykonuj testy punktowe krok po kroku, nie pomijając żadnych etapów.

Jak poważny jest kod P0021?

  • Silnik może pracować nieprawidłowo i mieć różne dolegliwości podczas jazdy, które mogą powodować niebezpieczne warunki jazdy, jeśli silnik waha się lub gaśnie.
  • Zużycie paliwa może wzrosnąć i może dojść do zanieczyszczenia elementów silnika węglem.

Jakie naprawy mogą usunąć kod P0021?

  1. Wyczyść kody lampki kontrolnej silnika i przeprowadź test drogowy, aby zweryfikować kod.
  2. Wymień olej i filtr na olej o lepkości odpowiedniej do specyfikacji silnika.
  3. Naprawić lub wymienić okablowanie zaworu kontroli oleju wałka rozrządu dla wałka rozrządu dolotowego banku 2.
  4. Wymienić zawór regulacyjny oleju wałka rozrządu dla dolotowego wałka rozrządu benzyny 2
  5. Kontrola łańcucha rozrządu i fazowników wałka rozrządu
Zobacz również:  Błąd P0010 - jak naprawić?

Dodatkowe uwagi dotyczące uwzględnienia kodu P0021

Olej silnikowy przepływa przez wałki rozrządu; zawory regulacyjne oleju są niewielkich rozmiarów i wymagają stosowania tylko oleju o lepkości zalecanej przez producenta. Jeśli olej jest rozmazany lub w silniku znajduje się olej o wyższej lepkości, może to spowodować, że wałek rozrządu VVT nie będzie działał zgodnie z przeznaczeniem.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki