Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0441 – jak naprawić?

Błąd P0441 – jak naprawić?

01/31/2022
Błąd P0441 - jak naprawić?

Spis treści

Definicja kodu P0441

Kod usterki diagnostycznej P0441 jest ustawiany w przypadku wykrycia usterki w obwodzie sterowania EVAP. Ten kod może być widoczny z innymi kodami systemu EVAP.

Co oznacza kod P0441

Kod P0441 pojawia się, gdy ECU wykrył nieprawidłowy przepływ odmulania w układzie kontroli emisji par (EVAP). Jeżeli przepływ odmulający okaże się wadliwy, na tablicy rozdzielczej zapali się kontrolka Check Engine. ECM wykorzystuje przełącznik podciśnieniowy do wykrywania przepływu odmulającego z kanistra EVAP.

Co powoduje kod P0441?

  • Wadliwy korek paliwa
  • Uszkodzony przełącznik podciśnienia
  • Uszkodzony przewód układu EVAP
  • Otwarty lub zwarty obwód w wiązce przewodów
  • Ograniczenie w układzie EVAP
  • Nieszczelność w EVAP
  • Zawór upustowy

Jakie są objawy kodu P0441?

W większości przypadków kierowca nie zauważy żadnych objawów kodu P0441. Jeśli w ogóle, może być wyczuwalny zapach paliwa, ale jest to rzadkie.

Jak mechanik może zdiagnozować kod P0441?

  • Technik rozpocznie od podłączenia narzędzia skanującego do ECU, aby zobaczyć, jakie kody są przechowywane. Dane stopklatki zostaną skopiowane, ponieważ te dane mówią, kiedy kod został ustawiony.
  • Następnie kod zostanie skasowany i zostanie przeprowadzona jazda próbna.
  • Jeżeli kod powróci, należy przeprowadzić kontrolę wzrokową układu EVAP.
  • Narzędzie skanujące służy do sprawdzenia danych o ciśnieniu paliwa w zbiorniku paliwa pod kątem ewentualnych usterek.
  • Należy sprawdzić i przetestować korek wlewu paliwa.
  • Również w tym przypadku do sprawdzenia poprawności działania wyłącznika podciśnieniowego i zaworu upustowego należy użyć narzędzia skanującego.
  • Jeśli żaden z powyższych testów nie daje rozstrzygającej odpowiedzi, wtedy test dymu zostanie wykonany, aby sprawdzić, czy nie ma żadnych wycieków w systemie EVAP.
Zobacz również:  Błąd P0174 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0441

Najczęstsze błędy wynikają zazwyczaj z przeoczenia podstawowych elementów lub pominięcia kroków podczas diagnozy. Test dymu może być konieczne w niektórych przypadkach, to powinno być wykonane przy zbiorniku gazu między 15% i 85%, aby zapewnić wyniki.

Chociaż korek paliwa jest najczęstszą przyczyną P0441, należy go sprawdzić i przetestować. Kołpaki gazowe mogą być testowane za pomocą ręcznych testerów próżniowych lub za pomocą testu dymu, który może wykryć wszelkie nieszczelności w kołpaku gazowym, gdy jest wykonywany.

Jak poważny jest kod P0441?

P0441 nie jest zwykle poważnym kodem. Lampka Check Engine jest zazwyczaj jedynym objawem, który jest odczuwalny. Gdy zapali się kontrolka Check Engine, w wielu stanach pojazd nie przejdzie testu emisji OBD-II. Problemom z EVAP może towarzyszyć lekki zapach paliwa, który może przeszkadzać niektórym osobom.

Zobacz również:  Błąd P0309 - jak naprawić?

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0441?

  1. Wymiana korka paliwa
  2. Naprawa nieszczelności układu EVAP
  3. Naprawa wszystkich uszkodzonych elementów systemu EVAP, w którym stwierdzono usterkę
  4. Wymienić zawór odpowietrzający
  5. Wymiana uszkodzonego przełącznika próżniowego
  6. Wymiana lub naprawa wiązki przewodów

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0441

P0441 może być trudnym do zlokalizowania kodem, ponieważ wiele różnych rzeczy może go powodować. Narzędzie skanujące na poziomie zaawansowanym jest niezbędne do skutecznego zdiagnozowania tego kodu. Jest on potrzebny do sprawdzenia działania wyłącznika próżniowego i zaworu odmulającego, a także do przeprowadzenia różnych testów systemu EVAP.

W niektórych scenariuszach należy wykonać test dymny układu EVAP w celu znalezienia nieszczelności. Wycieki z układu EVAP to z reguły wycieki oparów paliwa. Te nieszczelności są mniejsze niż oko może zobaczyć, więc test dymu jest specjalistyczne narzędzie używane do ciśnienia systemu EVAP z dymem, który sprawi, że mikroskopijne wycieki widoczne. Nie należy tego robić na całkowicie pustym lub całkowicie pełnym zbiorniku.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki