Kod usterki diagnostycznej P0134 jest wskazaniem, że istnieje problem z czujnikiem tlenu znajdującym się przed katalizatorem i na banku silnika, który mieści cylinder nr 1.
Odczyt miliwoltów z prawidłowo działającego czujnika tlenu porusza się w górę i w dół. Gdy moduł sterowania mocą (PCM) wykryje, że czujnik tlenu millivolt jest zatrzymany i nie działa prawidłowo, spowoduje to kod usterki P0134. Ten kod usterki może być spowodowany przez następujące czynniki:
Istnieje kilka rzeczy, które mogą wystąpić w związku z kodem usterki P0134:
Technik użyje skanera OBD-II do zdiagnozowania kodu P0134. Należy przechwycić dane stopklatki, aby określić, kiedy kod został ustawiony po raz pierwszy. W tym momencie należy skasować kod i sprawdzić pojazd.
Podczas jazdy próbnej pojazd powinien osiągnąć normalną temperaturę pracy, aby sprawdzić, czy kod pojawi się ponownie. Jeśli kod usterki powróci, należy sprawdzić okablowanie prowadzące do czujnika tlenu i uziemienie. Podczas kontroli technik będzie szukał pęknięć i korozji. Dane na żywo powinny być obserwowane w celu ustalenia, czy zawory miliwoltowe przechodzą od stanu niskiego do wysokiego.
Czujnik tlenu powinien być również sprawdzony w celu ustalenia, czy ma on zasilanie i czy otrzymuje odpowiednie napięcie sygnału z modułu sterowania mocą (PCM).
Częstym błędem popełnianym podczas diagnozowania kodu usterki P0134 jest założenie, że czujnik tlenu jest pierwszą rzeczą, którą należy wymienić, bez rozważenia innych możliwości.
Czasami sam czujnik tlenu nie jest problemem i są inne rzeczy, które mogą uniemożliwić działanie czujnika tlenu, takie jak okablowanie czujnika tlenu. Przed wymianą czujnika tlenu należy sprawdzić okablowanie i wykluczyć przyczynę.
Kod usterki P0134 raczej nie uniemożliwi eksploatacji pojazdu, ponieważ powinien on ruszyć i pracować, ale kierowcy mogą odczuwać brak mocy.
Jazda z kodem błędu P0134 może spowodować uszkodzenie katalizatora, ale wymaga to długiego okresu czasu. Najbardziej szokujące w tym kodzie usterki jest to, że spadek zużycia paliwa jest powszechne, więc samochód będzie spalać paliwo w wyższym tempie. Z tego powodu ważne jest, aby technik zdiagnozował ten kod, jak również dokonał niezbędnej naprawy, tak szybko jak to możliwe.
Najczęściej konieczna jest wymiana samego czujnika tlenu na nowy. Przed wymianą czujnika tlenu należy jednak wykluczyć problem z okablowaniem i złączami.
Ważne jest, aby zresetować kod błędu i przetestować pojazd po naprawie lub wymianie kabli, złączy lub czujnika tlenu, aby sprawdzić, czy kod pojawia się ponownie, przed przejściem do następnego możliwego problemu.
Jeśli po sprawdzeniu okablowania i/lub złączy oraz wymianie czujnika tlenu kod usterki nadal się pojawia, istnieje kilka mniej prawdopodobnych możliwości uzyskania tego kodu. Niektóre samochody mają bezpiecznik dla obwodu ogrzewania czujnika tlenu i w tym przypadku, możliwe jest, że bezpiecznik wybuchł, choć nie jest to powszechne.
Możliwe jest również, że rura wydechowa ma dziury lub nadmierną ilość rdzy. Ostatnią i najmniej prawdopodobną możliwością uzyskania tego kodu jest to, że moduł sterowania mocą (PCM) jest uszkodzony i wymaga wymiany.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.