Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0113 – jak naprawić?

Błąd P0113 – jak naprawić?

01/30/2022
Błąd P0113 - jak naprawić

Spis treści

Definicja kodu P0113

Problem z wysokim wejściem obwodu czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT)

Co oznacza kod P0113?

P0113 to ogólny kod OBD-II, który wskazuje, że moduł sterowania silnikiem (ECM) zarejestrował wyjście czujnika IAT powyżej oczekiwanego zakresu czujnika.

Co powoduje kod P0113?

Jeśli napięcie wyjściowe czujnika jest większe niż 4,91 V przez 0,5 sekundy lub dłużej, ECM stwierdza, że w obwodzie czujnika IAT jest otwarty obwód i ustawia kod usterki P0113.

Jakie są objawy kodu P0113?

  • ECM włączy lampkę kontrolną silnika i przejdzie w tryb bezpieczeństwa.
  • Silnik może nie uruchamiać się tak jak zwykle.
  • Silnik może pracować na bardzo niskim biegu.
  • Silnik może mieć problemy z przedwczesnym zapłonem z powodu słabego spalania.
Zobacz również:  Błąd P0521 - jak naprawić?

Uwaga: Objawy są określane przez strategię bezpieczeństwa ECM producenta dla pojazdu podczas usterki i mogą się różnić w zależności od producenta i pojazdu.

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P0113?

  • Przeskanuj ECM, udokumentuj otrzymane kody i przejrzyj dane z zamrożonej ramki, aby zobaczyć warunki występujące w momencie ustawienia kodu.
  • Skasować kody błędów z pojazdu i ponownie sprawdzić pojazd, aby zobaczyć, czy kod pojawia się ponownie.
  • Przeprowadza kontrolę wzrokową w celu sprawdzenia, czy wiązka czujników lub złącze nie są zwarte.
  • Obserwuj dane czujnika na żywo na skanerze podczas odłączania złącza czujnika IAT, aby zobaczyć, czy odczyt czujnika osiąga -40°F, wskazując, że czujnik jest zwarty.
  • Jeśli czujnik jest odłączony, a wejście nadal wynosi 240°F, to zwarcie jest w złączu lub wiązce.
  • Jeśli nie zaobserwowano problemu, mechanik przeprowadza specyficzne testy producenta dla danego kodu i dokonuje naprawy w razie potrzeby.
Zobacz również:  Błąd P0152 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0113

  • Zaniechanie kontroli wzrokowej połączeń i okablowania.
  • Nieprzestrzeganie procedury testu punktowego producenta krok po kroku i pomijanie etapów.
  • Niewymienianie czujnika IAT tylko wtedy, gdy testy wskazują na problem.
  • Nie podłączając nowego lub znanego dobrego czujnika do wiązki i patrząc na dane ECM, aby zobaczyć, czy wyjście temperatury czujnika jest zgodne z oczekiwaniami.

Jak poważny jest kod P0113?

  • Kod P0113 spowoduje, że ECM silnika wejdzie w tryb awaryjny (fail-safe).
  • Tryb fail-safe, w zależności od strategii trybu fail-safe producenta, może powodować objawy jazdy z zaniżoną mocą.
  • Jazda samochodem przez dłuższy czas ze zbyt niskim poziomem oleju może spowodować wewnętrzne problemy z pierścieniami i zaworami silnika.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0113?

  1. Naprawić lub wymienić zwarcie złącza IAT.
  2. W razie potrzeby naprawić lub wymienić zwarcie w okablowaniu.
  3. Wymienić IAT na nowy czujnik.
Zobacz również:  Błąd P0715 - jak naprawić?

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0113

Kod P0113 jest często powiązany z kodami P0111, P0112 i P0114.

Większość problemów z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego dla kodu P0113 to awarie spowodowane zwarciem uszkodzonych wiązek lub wewnętrznym zwarciem czujników do zasilania.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki