P0057 to kod, który jest ustawiany, gdy moduł sterujący układu napędowego wykryje, że napięcie jest niskie na czujniku tlenu w banku 2.
Gdy ustawiony jest kod usterki P0057, oznacza to, że moduł sterujący układu napędowego wykrył usterkę, a konkretnie niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałką dla czujnika tlenu banku drugiego.
Nie ma żadnych objawów, które mogą być odczuwalne z powodu kodu usterki P0057. Ponieważ usterka dotyczy obwodu świecy żarowej, oznacza to, że czujnik ten nie rozgrzeje się w odpowiednim czasie do temperatury roboczej, co spowoduje zwiększenie emisji podczas rozruchu zimnego silnika.
Diagnoza różni się w zależności od producenta, ale pierwszym krokiem dla mnie jest sprawdzenie okablowania idącego do czujnika tlenu banku 2. Częstym problemem jest znalezienie uszkodzeń okablowania lub złączy z powodu gruzu drogowego lub wypadków.
Po potwierdzeniu, że nie ma żadnych uszkodzeń okablowania, nadszedł czas, aby sprawdzić integralność grzałki na banku 2 czujnika tlenu 2 sam. W tym celu należy odłączyć czujnik tlenu i zmierzyć oporność świecy żarowej za pomocą omomierza. Specyfikacja może się różnić w zależności od producenta, ale generalnie wynosi około czterech do pięciu omów. Jeśli pojawi się opór OL (out of limit) lub INF (infinite), oznacza to, że świeca żarowa jest przepalona i należy wymienić czujnik. W większości przypadków okazuje się, że obwód grzałki w samym czujniku jest przepalony.
Jeśli czujnik jest w porządku, należy sprawdzić okablowanie od modułu sterowania układem napędowym do złącza czujnika. Będziesz musiał odłączyć złącze w PCM i zmierzyć rezystancję obwodu od końca do końca. Powinieneś zobaczyć mniej niż jeden om oporu lub bardzo blisko jednego oma. Kilka omów może być wystarczające, aby spowodować problem. Taka wartość oporu może być spowodowana przez przewód, który jest częściowo przerwany w izolacji. W takim przypadku należy wymienić przewód.
Jeśli nie znaleziono problemu z okablowaniem, najprawdopodobniej jest to uszkodzony moduł sterowania układem napędowym. Moduł sterujący układu napędowego steruje obwodem poprzez uziemienie obwodu. Z czasem może dojść do korozji lub przepalenia przełącznika modułu sterowania układem napędowym. Spowoduje to zwiększenie rezystancji obwodu i wywołanie kodu usterki P0057.
Najczęstszym błędem popełnianym podczas diagnozowania tego kodu usterki jest po prostu założenie, że czujnik tlenu jest uszkodzony i wymiana go bez przeprowadzania diagnozy. W zdecydowanej większości przypadków problem zostanie naprawiony, ale zdarzają się sytuacje, w których tak się nie stanie.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.