Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0008 – jak naprawić?

Błąd P0008 – jak naprawić?

01/06/2022
Błąd P0008 – jak naprawić?

Spis treści

Definicja kodu P0008

Kod P0008 związany jest z mechanicznym rozrządem Twojego silnika.

Mogą mu również towarzyszyć kody: P0009, P0010, P0011, P0012, P0013, P0014, P0015, P0016, P0017, P0018, P0019 i wiele innych.

Co oznacza kod P0008

P0008 jest ogólnym kodem OBD-II wskazującym problem z modułem sterowania silnika (ECM) wykrywającym zmiany w mechanicznym rozrządzie pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu banku 1.

ECM wykorzystuje czujniki do wykrywania pozycji wału korbowego i wałka(ów) rozrządu. Na podstawie sygnałów z tych czujników, ECM steruje rozrządem zapłonu i paliwa przy różnych prędkościach i obciążeniach. Kod spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine i ewentualnie zmniejszenie osiągów silnika.

Co jest przyczyną kodu P0008?

Kod Engine Positions System Performance Bank 1 może mieć kilka przyczyn:

  • Niezsynchronizowany rozrząd silnika
  • Zużyte elementy rozrządu (łańcuchy, koła zębate, prowadnice)
  • Awarie czujnika wału korbowego lub wałka rozrządu
  • Uszkodzenie przewodów
  • Nieaktualne oprogramowanie ECM
  • Uszkodzenie wewnętrzne ECM

Jakie są objawy kodu P0008?

Kod P0008 spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine na tablicy przyrządów / desce rozdzielczej. To prawdopodobnie wpłynie na:

  • Jakość pracy silnika na biegu jałowym
  • Oszczędność paliwa
  • Ogólną wydajność silnika

Jak mechanik diagnozuje kod P0008?

P0008 jest prawidłowo zdiagnozowany za pomocą zaawansowanego narzędzia skanowania zdolnego do odczytu czujników fabrycznych i kodów (nie tylko jeden z lokalnego sklepu z częściami samochodowymi), aby rozpocząć. Wykwalifikowany technik może odczytać dane z narzędzia skanującego, aby określić, kiedy i gdzie wystąpił problem lub czy nadal występuje. Może on usunąć kod z ECM i przeprowadzić jazdę próbną, monitorując dane z narzędzia skanującego, aby sprawdzić, czy usterka powróci, czy też będzie występować z przerwami.

Zobacz również:  Błąd P0335 - jak naprawić?

Jeśli usterka jest przerywana, wówczas kontrola wzrokowa lub test okablowania może przynieść więcej rezultatów. W przeciwnym razie pojazd będzie musiał jeździć do czasu, aż problem stanie się bardziej uporczywy.

Jeśli usterka powraca natychmiast, narzędzie skanujące i informacje z fachowych źródeł powinny pozwolić na zawężenie problemu. W przeciwnym razie konieczne będzie użycie cyfrowego zakresu napięcia do monitorowania sygnałów czujników. Sygnały te wskażą, co widzi ECM i czy są one prawidłowe. Demontaż przedniej pokrywy rozrządu silnika może być wymagane do weryfikacji rozrządu.

W oparciu o wyniki testów, możliwe usunięcie kodu i test drogowy podczas monitorowania danych, dalsza diagnostyka może być wymagana. Diagnoza będzie wymagała wielu narzędzi, takich jak:

  • Zaawansowane narzędzie skanujące do odczytu wartości danych ECM
  • Cyfrowy miernik napięcia z przystawkami
  • Podstawowe narzędzia ręczne do uzyskania dostępu do czujników i elementów rozrządu

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0008

Często zdarza się, że niedoświadczeni mechanicy na podstawie tego kodu zakładają, że silnik wymaga nowego łańcucha lub paska rozrządu. Bez wykonania procedury diagnostycznej, właściciel pojazdu może wydać kilkaset dolarów, aby nie rozwiązać problemu.

Kod może być rozwiązany za pomocą prostej procedury uczenia się komputera lub przeprogramowania. Widziałem pojazdy, które przyjechały z innych warsztatów po wydaniu setek dolarów, aby tylko rozwiązać problem w mniej niż godzinę.

Zobacz również:  Błąd P0446 - jak naprawić?

Posiadanie właściwej diagnozy jest zawsze zalecane przed wymianą części na podstawie samego kodu.

Jak poważny jest kod P0008?

Kod usterki P0008 może spowodować, że Twój pojazd będzie miał:

  • Niższe zużycie paliwa
  • Niestabilność biegu jałowego
  • Zmniejszoną moc
  • Możliwość uszkodzenia silnika w przyszłości
  • Niemożność przejścia testów emisji spalin

Wykwalifikowany technik może zdiagnozować problem za pomocą odpowiednich narzędzi i może zweryfikować te potencjalne problemy i wpływ na inne systemy.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0008?

Najczęstsza procedura naprawy kodu P0008 jest następująca:

  • Podłącz profesjonalne narzędzie skanujące, aby sprawdzić, czy kod istnieje.
  • Wykonaj badania z profesjonalnych źródeł do testowania i wartości opartych na kodzie.
  • Sprawdź, czy nie ma innych kodów usterek, które mogą być związane z problemem i być może wyczyść kody usterek, aby zobaczyć, które kody usterek powrócą.
  • Przeanalizuj dane narzędzia skanującego z ECM związane z kodem i test drogowy pojazdu podczas analizowania danych narzędzia skanującego z ECM. Sprawdzić, czy kod P0008 powraca lub czy objawy występują.
  • Sprawdzić wizualnie wszystkie wymienione wyżej elementy (odgłosy, okablowanie itp.).
  • Dalej diagnozować problem za pomocą specjalnych narzędzi wymienionych powyżej, jeśli problem wydaje się powtarzać.
  • Sygnały i okablowanie z czujników wymagają analizy za pomocą cyfrowego zakresu napięcia, aby określić, gdzie występuje problem.
  • Jeśli sygnały i wartości narzędzia skanującego są zgodne ze specyfikacją, wówczas może być wymagane usunięcie rozrządu/przedniej pokrywy silnika.
  • Sprawdzić, czy znaki rozrządu na zębatkach wału korbowego i wałka rozrządu są zgodne.
  • Sprawdzić stan łańcucha/paska rozrządu i prowadnic pod kątem oznak zużycia.
  • Wymienić wadliwy element wykryty podczas powyższych testów.
Zobacz również:  Błąd P0156 - jak naprawić?

Dodatkowe uwagi do rozważenia w odniesieniu do kodu P0008

Rozrząd silnika między wałem korbowym a wałkiem(ami) rozrządu ma kluczowe znaczenie dla wydajności i płynności pracy silnika. Kod ten zazwyczaj oznacza, że rozrząd nie jest wyrównany, co powoduje problemy z wydajnością.

Kod jest najczęściej spotykany w pojazdach Chevrolet, Subaru i Suzuki, chociaż widziałem go również w innych markach. W pojazdach z większym przebiegiem, zazwyczaj podejrzewam rozciągnięcie łańcucha rozrządu lub zużycie prowadnic łańcucha rozrządu, co powoduje niewielką zmianę rozrządu.

W przypadku pojazdów z mniejszym przebiegiem, podejrzewam problem z aktualizacją oprogramowania ECM lub słaby sygnał czujnika wału korbowego lub wałka rozrządu dający nieprawidłowe sygnały.

We wszystkich tych scenariuszach doświadczony technik, dysponujący odpowiednimi narzędziami i profesjonalnymi zasobami, będzie w stanie określić prawdziwą winę kryjącą się za kodem P0008.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki