Kod P0008 związany jest z mechanicznym rozrządem Twojego silnika.
Mogą mu również towarzyszyć kody: P0009, P0010, P0011, P0012, P0013, P0014, P0015, P0016, P0017, P0018, P0019 i wiele innych.
P0008 jest ogólnym kodem OBD-II wskazującym problem z modułem sterowania silnika (ECM) wykrywającym zmiany w mechanicznym rozrządzie pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu banku 1.
ECM wykorzystuje czujniki do wykrywania pozycji wału korbowego i wałka(ów) rozrządu. Na podstawie sygnałów z tych czujników, ECM steruje rozrządem zapłonu i paliwa przy różnych prędkościach i obciążeniach. Kod spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine i ewentualnie zmniejszenie osiągów silnika.
Kod Engine Positions System Performance Bank 1 może mieć kilka przyczyn:
Kod P0008 spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine na tablicy przyrządów / desce rozdzielczej. To prawdopodobnie wpłynie na:
P0008 jest prawidłowo zdiagnozowany za pomocą zaawansowanego narzędzia skanowania zdolnego do odczytu czujników fabrycznych i kodów (nie tylko jeden z lokalnego sklepu z częściami samochodowymi), aby rozpocząć. Wykwalifikowany technik może odczytać dane z narzędzia skanującego, aby określić, kiedy i gdzie wystąpił problem lub czy nadal występuje. Może on usunąć kod z ECM i przeprowadzić jazdę próbną, monitorując dane z narzędzia skanującego, aby sprawdzić, czy usterka powróci, czy też będzie występować z przerwami.
Jeśli usterka jest przerywana, wówczas kontrola wzrokowa lub test okablowania może przynieść więcej rezultatów. W przeciwnym razie pojazd będzie musiał jeździć do czasu, aż problem stanie się bardziej uporczywy.
Jeśli usterka powraca natychmiast, narzędzie skanujące i informacje z fachowych źródeł powinny pozwolić na zawężenie problemu. W przeciwnym razie konieczne będzie użycie cyfrowego zakresu napięcia do monitorowania sygnałów czujników. Sygnały te wskażą, co widzi ECM i czy są one prawidłowe. Demontaż przedniej pokrywy rozrządu silnika może być wymagane do weryfikacji rozrządu.
W oparciu o wyniki testów, możliwe usunięcie kodu i test drogowy podczas monitorowania danych, dalsza diagnostyka może być wymagana. Diagnoza będzie wymagała wielu narzędzi, takich jak:
Często zdarza się, że niedoświadczeni mechanicy na podstawie tego kodu zakładają, że silnik wymaga nowego łańcucha lub paska rozrządu. Bez wykonania procedury diagnostycznej, właściciel pojazdu może wydać kilkaset dolarów, aby nie rozwiązać problemu.
Kod może być rozwiązany za pomocą prostej procedury uczenia się komputera lub przeprogramowania. Widziałem pojazdy, które przyjechały z innych warsztatów po wydaniu setek dolarów, aby tylko rozwiązać problem w mniej niż godzinę.
Posiadanie właściwej diagnozy jest zawsze zalecane przed wymianą części na podstawie samego kodu.
Kod usterki P0008 może spowodować, że Twój pojazd będzie miał:
Wykwalifikowany technik może zdiagnozować problem za pomocą odpowiednich narzędzi i może zweryfikować te potencjalne problemy i wpływ na inne systemy.
Najczęstsza procedura naprawy kodu P0008 jest następująca:
Rozrząd silnika między wałem korbowym a wałkiem(ami) rozrządu ma kluczowe znaczenie dla wydajności i płynności pracy silnika. Kod ten zazwyczaj oznacza, że rozrząd nie jest wyrównany, co powoduje problemy z wydajnością.
Kod jest najczęściej spotykany w pojazdach Chevrolet, Subaru i Suzuki, chociaż widziałem go również w innych markach. W pojazdach z większym przebiegiem, zazwyczaj podejrzewam rozciągnięcie łańcucha rozrządu lub zużycie prowadnic łańcucha rozrządu, co powoduje niewielką zmianę rozrządu.
W przypadku pojazdów z mniejszym przebiegiem, podejrzewam problem z aktualizacją oprogramowania ECM lub słaby sygnał czujnika wału korbowego lub wałka rozrządu dający nieprawidłowe sygnały.
We wszystkich tych scenariuszach doświadczony technik, dysponujący odpowiednimi narzędziami i profesjonalnymi zasobami, będzie w stanie określić prawdziwą winę kryjącą się za kodem P0008.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.