Strona główna » Kody błędów DTC » Błąd P0455 – jak naprawić?

Błąd P0455 – jak naprawić?

02/01/2022
Błąd P0455 - jak naprawić?

Spis treści

Definicja kodu błędu P0455

  • Wyciek brutto z układu emisji par paliwa

Kod P00455 jest często powiązany z kodem P0440.

Co oznacza kod P0455

P0440 jest ogólnym kodem dla problemu z Systemem Emisji Parowania Paliwa. Kod P0455 wskazuje konkretnie na dużą nieszczelność w systemie, nie wyciek paliwa, ale jeden w systemie odzyskiwania oparów.

Co powoduje wystąpienie kodu P0455?

Nieszczelność może być spowodowana przez różne elementy. Najczęstsza z nich dotyczy korka wlewu paliwa, którego może brakować, który nie został prawidłowo zamontowany, nie jest prawidłowo uszczelniony lub jest uszkodzony w górnej części szyjki wlewu.

Kolejnym najczęstszym problemem jest nieszczelność węża. Węże w układzie odpowietrzania mają tendencję do pękania z czasem, w tym duży wąż łączący szyjkę wlewu paliwa ze zbiornikiem. Układ emisji par paliwa posiada zawór upustowy regulujący ciśnienie w układzie, który powinien być sprawdzony przez technika.

W pojazdach z filtrem węglowym w układzie odparowywania należy sprawdzić, czy filtr nie jest pęknięty, uszkodzony lub nieszczelny. Sam zbiornik paliwa może mieć wyciek lub uszczelka, gdzie czujnik poziomu paliwa, czujnik ciśnienia i zawór paliwa przymocowany do zbiornika może mieć wyciek. W celu sprawdzenia elementów i ich rozmieszczenia należy zapoznać się ze schematem producenta systemu. Zauważ, że chociaż kod wskazuje na duży wyciek, w rzeczywistości może on być dość mały.

Zobacz również:  Błąd P0446 - jak naprawić?

Jakie są objawy kodu P0455?

Kod P0455 jest zwykle poprzedzony pojawieniem się kontrolki Check Engine na wyświetlaczu deski rozdzielczej. W okolicy wlewu paliwa lub zbiornika może być wyczuwalny zapach benzyny. Możliwe jest również, że zapach może pochodzić z przewodów odparowujących układu dolotowego silnika.

Jak mechanik może zdiagnozować kod P0455?

P0455 jest diagnozowany za pomocą skanera OBD-II. Technik musi zresetować kody błędów OBD-II i przetestować pojazd na drodze, aby zobaczyć, czy kod powraca i może obserwować to na żywo na swoim skanerze podczas jazdy.

Jeśli kod powróci, mechanik będzie musiał przeprowadzić kontrolę wzrokową, aby ustalić ewentualne oczywiste nieszczelności. Jeśli nie widać żadnych wycieków, to następnym krokiem jest użycie testu dymnego na systemie w poszukiwaniu wycieku. Jeśli nie widać wycieku, to może być problem z czujnikiem, który trzeba będzie przetestować zgodnie z instrukcjami producenta, ponieważ każdy system jest nieco inny.

Zobacz również:  Błąd P0024 - jak naprawić?

Najczęstsze błędy podczas diagnozowania kodu P0455.

Błędy diagnostyczne wynikają w dużej mierze z nieprzestrzegania procedury. Proces ten jest logicznym i ekonomicznym sposobem postępowania. Jeśli potrzebujesz korek paliwa, zwykle kosztują mniej niż 30 dolarów, ale inne elementy, takie jak zawór upustowy systemu emisji par paliwa może kosztować kilkaset dolarów.

Jak poważny jest kod P0455?

Kod P0455 nie będzie miał wpływu na zdolność prowadzenia samochodu, ale jeśli zapach paliwa jest bardzo silny lub wycieki paliwa są widoczne, należy jak najszybciej zabrać samochód do wykwalifikowanego mechanika. Awaria układu wycieków może w pewnych okolicznościach spowodować nadmierne zużycie paliwa, dlatego najlepiej przy najbliższej okazji zabrać samochód do mechanika. Czasami, jeśli problem nie zostanie wykryty, technik może zresetować kody błędów i ponownie przeprowadzić test. Uwaga, aby przeprowadzić prawidłowy test, zbiornik paliwa musi być napełniony w 1/4 do 3/4, aby zapewnić odpowiednie warunki do przeprowadzenia testu. Często, jeśli kontrolka Check Engine zapaliła się natychmiast po uruchomieniu, system OBD-II może zostać zresetowany i pojazd będzie działał normalnie.

Zobacz również:  Błąd P0406 - jak naprawić?

Często, jeśli kontrolka Check Engine zapaliła się natychmiast po uruchomieniu, system OBD-II może zostać zresetowany i pojazd będzie działał normalnie.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0455?

Potencjalne naprawy dla P0455 to:

  1. Wymienić korek paliwa, jeśli nie jest dokręcony lub uszczelniony.
  2. Wymień szyjkę wlewu paliwa, jeśli jest uszkodzona lub ma coś, co uniemożliwia jej uszczelnienie z korkiem.
  3. Naprawić ewentualne problemy z wężami

Dodatkowe uwagi dotyczące kodu P0455.

W wielu pojazdach z przebiegiem ponad 100 000 km występują chwilowe problemy z czujnikami, które często pojawiają się podczas rozruchu lub długotrwałego obciążenia układu napędowego. Jeśli zapali się kontrolka check engine, a pojazd wydaje się działać normalnie, system OBD-II można zresetować za pomocą skanera i problem może nie wystąpić ponownie. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić usterkę i zresetować ją przed dokonaniem jakichkolwiek napraw.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O Autorze
Andrzej, 49-letni entuzjasta motoryzacji, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na blogu, poruszając tematy związane z mechaniką i technologią samochodową.
Komentarze
    Dodaj komentarz
    Popularne bezpieczniki Volkswagen
    Popularne bezpieczniki BMW
    Popularne bezpieczniki Audi
    © Copyright 2024 Autobezpieczniki