P0133 Obwód czujnika O2 – wolna reakcja
Bank 1 Czujnik 1 jest czujnikiem, który jest używany przez komputer (ECM) do monitorowania ilości tlenu opuszczającego silnik. ECM wykorzystuje sygnał z czujnika O2 do regulacji stosunku paliwa do powietrza w silniku. Stosunek powietrza do paliwa jest regulowany przez ECM, aby regulować zużycie paliwa i ograniczyć ilość zanieczyszczeń powietrza opuszczających silnik. Czujnik O2 wskazuje ECM stosunek powietrza do paliwa poprzez wysyłanie odczytu napięcia do ECM.
Zmiana ilości gazu i powietrza trafiającego na czujnik powinna zmieniać napięcie wyjściowe czujnika O2. Napięcie wyjściowe z czujnika O2 powinno zmieniać się tak szybko, jak można nacisnąć pedał gazu, ponieważ po naciśnięciu pedału, stosunek powietrza do paliwa zmienia się natychmiast.
P0133 wskazuje, że ECM wykrywa, że czujnik O2 nie zmienia swojego napięcia wyjściowego wystarczająco szybko, aby zmienić stosunek powietrza do paliwa. Stąd definicją kodu błędu P0133 jest „powolna reakcja” obwodu czujnika O2, ponieważ obwód nie reaguje wystarczająco szybko.
Ten konkretny kod może być szkodliwy dla środowiska, ponieważ czujnik O2 jest używany do utrzymania ilości szkodliwych zanieczyszczeń emitowanych przez silnik do minimum. Czujnik O2 utrzymuje ilość zanieczyszczeń na minimalnym poziomie poprzez regulację stosunku powietrza do paliwa do poziomu, przy którym nie będzie powstawało zbyt wiele zanieczyszczeń.
Środowisko jest bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia spalin niż większość ludzi zdaje sobie sprawę, dlatego najlepiej jest wymienić uszkodzony czujnik O2.
Podczas diagnozowania kodu P0133 należy sprawdzić, czy nie ma wycieków podciśnienia, nieszczelności wlotu, a także sprawdzić czujnik masowego przepływu powietrza pod kątem gromadzenia się oleju lub innych zanieczyszczeń, aby uniknąć szans na błędną diagnozę.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.