Rok produkcji: od 2005.
Bezpiecznik zapalniczki (gniazdo zasilania) w Scanii 5 to bezpiecznik 8 (40A) w skrzynce bezpiecznikowej.
Dotyczy m. in. modeli Scania P, G, R, T.
Główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajduje się w tablicy rozdzielczej, po stronie pasażera, za osłoną ochronną.
Projekt pudełka i przeznaczenie elementów może różnić się od prezentowanego. Porównaj przypisanie z diagramem z tyłu okładki!
Schemat bezpieczników
Nr | Opis |
1 | (5A) ECU, przyczepa ABS/EBS |
2 | Zawory przyczepy (30A) |
3 | (5A) PT01, PT02, GMS, BWE, ZTE, start-stop |
4 | (2A) Regulacja lusterek;
Alarm podczas cofania. |
5 | (5A) Oświetlenie wewnętrzne (wyłączne);
Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu. |
6/1 | (20A) Zasilanie lewego okna |
6/2 | (30A) Winda szklana, lewa strona, podwójna kabina |
7 | (20A) Klimatyzacja dodatkowa, podwójna kabina |
8 | Zapalniczka do papierosów 10A |
9 | (5A)Tempomat / AICC |
10 | (5A) ACC/MCC;
Tachograf. |
11 | (10A) Blokady mechanizmu różnicowego, 6-kanałowe ABS |
12 | (5A) Światła do jazdy dziennej, dodatkowy włącznik światła |
13 | (10A) Dodatkowy mechanizm podnoszenia osi, EEC |
14 | (5A) Poduszka powietrzna;
Napinacz pasów bezpieczeństwa. |
15/1 | (20A) Prawe okno elektryczne |
15/2 | (30A) Winda szklana, prawa strona, podwójna kabina |
16 | (10A) Alkomat , napięcie z zacisku 15 |
17 | (20A) Korpus |
18 | (5A) Przełącznik „masy” akumulatora |
19 | (20A) Koordynator |
20 | (20A) Napięcie zasilania, jednostka sterująca EMS |
21 | (10A) Stacyjka |
22 | (20A) Napięcie zasilania, jednostka sterująca EMS |
23 | (10A) Falownik |
24 | (20А) ABS/EBS |
25 | (10A) Zasilanie, jednostka sterująca ELC |
26 | (20A) Wentylator kabinowy |
27 | (5А) CT |
28 | (20A) Szyberdach |
29 | (10A) Tablica przyrządów, tachograf |
30 | (30A) Korpus |
31 | (10A) Jednostka sterująca AWD, oświetlenie wewnętrzne |
32 | (10A) SDP3 (diagnostyka) |
33 | (10A) Zestaw przygotowawczy do rejestracji opłat (dla Szwajcarii);
Obrotowa lampa ostrzegawcza. |
34 | (20A) Przetwornica napięcia 24V/12V;
Gniazdo elektryczne 12V. |
35 | (20A) Instalacja elektryczna wyposażenia dodatkowego |
36/1 | (20А) OPC |
36/2 | (10А) Allisson |
37 | (10A) Centralny zamek |
38 | (15A) Dodatkowa grzałka (ATA, WTA) |
39 | (10A) Panel włączników świateł cofania |
40 | (20A) Gniazdo elektryczne 24V |
41 | (10A)Jednostka sterująca APS, układ elektryczny nadwozia |
42 | (20A) Elektryczny mechanizm przechylania kabiny |
43 | (10A) Lodówka |
44 | (10A) Alcolock (blokada alkoholowa) |
45 | (20A) Podgrzewane lusterko wsteczne;
Podgrzewana szyba przednia. |
46 | (10A)Ogrzewanie siedzenia;
Wentylator chłodzący olej. |
47 | (10A) Zegar silnika;
Ogrzewanie filtra paliwa; Ogrzewanie filtra ssącego oddzielającego wodę. |
48 | (10A) Nadwozie |
49 | (30А) OZE, MGU |
50 | (5A) Żółto-zielona magistrala ostrzegawcza |
51 | (30A) Pompa płynu chłodzącego |
52 | (2A) Alarm |
53 | (2A) Ostrzeżenie otwartego szyberdachu |
54 | (10A) Lampa obrysowa, lewa strona |
55 | (10A) Lampa obrysowa, prawa burta |
56 | (5A) Oświetlenie tła, światła boczne |
57 | (20A) Nadwozie |
58 | (10A) Przyczepa, lewa strona |
59 | (10A) Przyczepa, prawa strona |
60 | (20A) Światło robocze |
61 | (2A) FMS, Nadwozie |
62 | (2A) Przetwornica napięcia 24V/12V;
Zdalny immobilizer. |
63 | (10A) Jednostka ostrzegawcza kierowcy;
Przednia kamera wideo. |
64 | (5A) SMS |
65 | (20A) Turbosprężarka o zmiennej geometrii |
66 | (10A) Zasilanie, jednostka sterująca TPM |
67 | (30A) Moduł kuchenny, system windy kabinowej |
68 | (10A) napięcie zasilania telewizora; |
69 | (20A) Blokada osi przyczepy / wentylator chłodzący olej |
70 | (10A) Radar |
71 | (20A) Podgrzewacz paliwa, układ chłodzenia paliwa |
72 | (10A) Elektryczny siłownik przepustnicy |
73 | (20A) Podgrzewacz paliwa, układ chłodzenia paliwa |
74 | (10A) Czyszczenie reflektorów |
75 | (30A) Pompa płynu chłodzącego |
76 | (5A) Przetwornica DC/DC, akumulator |
77 | (5A) Akumulator |
78 | (15A) Pompa płynu chłodzącego, skrzynia biegów |
Schemat działu przekaźników
Przekaźnik RР1 – RР4 (na górnym schemacie)
Przypisanie przekaźnika
Nr | Opis |
RP1 | Zasilanie napięciem z zacisku 15 |
RP2 | Zasilanie napięciem z zacisku 15 |
RP3 | obsługiwane przez VIS |
RP4 | Zasilanie z zacisku 58, kontrolowane przez VIS |
RP5 | Oświetlenie wewnętrzne |
RP6 | Dodatkowy mechanizm podnoszenia osi |
RP7 | Stop – sygnały |
RP8 | Światło cofania |
RP9 | Blok rezystora dla pojazdów z tempomatem bez przycisków tego układu na kierownicy |
RP10 | ECU do przygotowania FMS |
RP11 | ECU do przygotowania FMS |
RP12 | Przekaźnik prądu przemiennego (kabina załogowa) |
RP13 | Przełącznik bezpieczeństwa |
RP18 | Dodatkowy przekaźnik do zasilania z zacisku 15 dla pojazdów typu S |
RP19 | Przekaźnik elektronicznego systemu przechylania kabiny |
RP20 | Wyposażenie tylnej klapy i kuchni |
RP23 | Dodatkowa latarnia |
RP24 | Dodatkowa latarnia |
RP25 | Dodatkowa latarnia |
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.